برانکو گفتمتأسفانه شرایط برای ما در این فصل خیلی سخت و فشرده بوده است. از زمانی که بازی‌های لیگ شروع شد، ما بازی‌های سنگینی را در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین جام حذفی پشت سر گذاشتیم

به گزارش ندای گیلان،پرسپولیس در دو بازی اخیرش نتوانسته بردی را کسب کند و از نظر فنی هم با افت مواجه شده است. خیلی‌ها دلیل این افت تیم برانکو را فشردگی بازی‌های این تیم و خستگی بازیکنان می‌دانند و این در حالی است که پرسپولیس روز‌های به مراتب سخت‌تر از این را هم پیش رو دارد؛ روز‌هایی که برانکو را هم نگران کرده است. چه بسا آغاز اردوی تیم ملی هم مشکلات برانکو را بیشتر کند چرا که پرسپولیس حداقل 6 بازیکن در اردوی تیم ملی خواهد داشت. در این شرایط «ایران» راجع به دلایل افت پرسپولیس، بازگشت طارمی، جدایی احتمالی علیپور و… و مسائل دیگر از برانکو سؤالاتی پرسیده و سرمربی سرخپوشان به آنها پاسخ داده است.

به نظر می‌آید پرسپولیس روند نزولی در پیش گرفته است
هر تیمی می‌تواند در یک مقطعی دچار افت شود و این موضوع می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. متأسفانه شرایط برای ما در این فصل خیلی سخت و فشرده بوده است. از زمانی که بازی‌های لیگ شروع شد، ما بازی‌های سنگینی را در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین جام حذفی پشت سر گذاشتیم و لازم بود در تعطیلات نیم فصل یک ریکاوری خوب داشته باشیم اما این فرصت به تیم ما داده نشد. حتی فرصت گرفتن جشن کریسمس هم در کنار خانواده در وطن‌مان نداشتیم و این نشان می‌دهد که شرایط چقدر سخت است.
اما این فشردگی‌ها در آینده بیشتر هم خواهد شد چرا که بزودی بازی‌های شما در لیگ قهرمانان آسیا هم آغاز خواهد شد!
بله این موضوعی است که مرا نگران کرده و جلسات زیادی را با دستیارانم برگزار کرده‌ایم تا راهکاری بیندیشیم. تنها کاری که فعلاً می‌توانیم انجام دهیم، این است که از فشار تمرینات کم کنیم. در همین هفته و بعد از بازی با فولاد ما فقط یک جلسه کار تاکتیکی برای بازیکنان در نظر گرفتیم و بقیه جلسات تمرین را ریکاوری کردیم. بازیکنانم دیگر شادابی قبل را ندارند و من بخوبی این موضوع را حس می‌کنم. فوتبال، ورزشی است که بازیکن از انجام آن و تماشاگر از تماشای آن لذت می‌برد اما اگر طولانی و فشرده شود، برای هر دو طرف هم خسته کننده خواهد شد.
با این شرایط کار پرسپولیس برای قهرمانی مجدد در لیگ سخت‌تر نخواهد شد؟
صد درصد همین طور است. در نیم فصل همه تیم‌های مدعی جدا از ریکاوری خوبی که داشتند بازیکنان مد نظرشان را هم جذب کردند و قطعاً در نیم فصل دوم باید با حریفان به مراتب قوی‌تری بازی کنیم. هر چقدر هم تیم‌های حریف قدرتمند باشند و شرایط سخت‌تر شود، ما نباید از هدف‌مان که تکرار قهرمانی و رفتن به فینال آسیا است، دور شویم. این موضوع را تقریباً هر روز برای بازیکنان تکرار می‌کنم. اگرچه این موضوع را هم درک می‌کنم که آنها از آهن ساخته نشده‌اند و نیاز به استراحت دارند.
برخی بازیکنان تیم شما از جمله سیامک نعمتی و علی علیپور تصمیم به ترک پرسپولیس گرفته‌اند؟ گویا نعمتی به دنبال تیمی است که بیشتر بازی کند و علیپور هم به دنبال رفتن به فوتبال روسیه است؟
با توجه به اینکه هنوز محرومیت باشگاه از نقل‌ و انتقالات زمستانی و تابستانی لغو نشده، طبیعی است که به هیچ بازیکنی اجازه جدایی نخواهیم داد. تا الان هم بازیکنی برای جدا شدن صحبتی با من نکرده است و فقط در رسانه‌ها این موضوع را شنیده‌ام. ما تیم را جوری بسته‌ایم که در روز‌های سخت بتوانیم از همه پتانسیل خود استفاده کنیم و همه بازیکنان مطمئن باشند که به اندازه کافی بازی به آنها خواهد رسید.
پایان محرومیت مهدی طارمی تقریباً نزدیک است؛ آیا او بعد از طی این دوران جای منشا را خواهد گرفت یا علیپور را؟
طبیعی است که طارمی برای پس گرفتن جایگاه خود باید تلاش زیادی کند و با رقبای خود رقابت داشته باشد. ضمن اینکه شما آدام همتی، بازیکن جوان ما در خط حمله را از قلم انداختید. در واقع ما 4 مهاجم خوب داریم که از بهترین‌های لیگ هستند.
استقلال اوج گرفته و این موضوع شما را نگران نمی‌کند؟
بارها گفته‌ام که استقلال تیم بزرگی است و با شفر متحول شده. آنها قطعاً از این بهتر هم خواهند شد. اوج گرفتن استقلال به نفع فوتبال ایران و تیم ملی است. از اینکه آنها به این شرایط رسیده‌اند، خوشحالم و استقلال را در نیم فصل دوم جدی‌ترین رقیب خود می‌دانیم.