دبیر سیاسی ستاد روحانی در گیلان گفت:بازگو کردن برنامه ها و وعده های رئیسی کمک قابل توجهی برای پیروزی روحانی در جمعه پیش رو خواهد داشت.

سید ارمیا مهدوی در گفتگویی با خبرنگار ندای گیلان از رشت، در ارتباط با کناره گیری قالیباف از صحنه رقابت عنوان کرد:پیش از این در گمانه زنی های سیاسی به ویژه قبل از آغاز رقابت های انتخاباتی از کناره گیری قالیباف یا رئیسی به نفع یکدیگر نام برده می شد ولی پس از انتخابات تحلیل گران همان جریان به جهت اخذ آرای بیشتر از طبقات مختلف جامعه ایرانی حضور هر دونفر مطرح شده را در کنار همدیگر لازم و ضروری می دیدند به طوریکه بر این باور بودند که تنها با حضور همزمان قالیباف و رییسی  وتقسیم بندی در  کسب آرای مردمی به فراخور نوع شعارها و جذب هدف دار طبقات مختلف شهری و روستایی می توانند انتخابات را به گمان خود به مرحله دوم ببرند.
دبیر سیاسی ستاد مرکزی روحانی در گیلان گفت: به نظر شخصی بنده قالیباف با این تصمیم دست به یک حرکت انتحاری زد البته شاید هم این تصمیم ، تصمیم مختارانه نبود ! در هر صورت وی با این کناره گیری می خواست الگویی از سال92 عارف و روحانی را اجرا کند در صورتی که کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی هیچ کدام از آیتم های  رای آوری الگوی پیروزمندانه انتخابات پیشین را با خود به همراه ندارد.
وی گفت: قالیباف باید پاسخ دهد تکلیف سامانه خود ساخته «کار» که با آن در طول ایامی که سایت باز بود و چه در ایامی که افلاین ثبت نام می کرد! چه میشود . مگر مردم عزیز بازیچه توهمات برخی از کاندیداها هستند که هر چه دلشان می خواهند انجام دهند و اطلاعات از مردم بگیرند و به یکباره صحنه را ترک کنند .
مهدوی افزود:قالیباف باید می ماند و در انتخابات مزد 12 سال درهم ریختگی حوزه شهری تهران را می گرفت . باید می ماند تا مردم به شخص قالیباف نشان میدادند که این درصد سازی ها چه عاقبتی دارد .
این فعال سیاسی در ارتباط با وضعیت انتخابات پیشرو در صورت نبودن نامزهای پوششی گفت: به نظر بنده آرایش این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کاملا متفاوت و متمایز با همه ادوار پیشین است ، عملا رقابت بین دو نفر اصلی  است من احساس میکنم که دیگر دور دومی نخواهیم داشت هر چه هست در این 29 اردیبهشت معلوم خواهد شد.
وی افزود: بنده بر این باورم که از چند جهت می توان  تصمیم جریان مخالف دولت در ارتباط با اجماع بر سر یک گزینه را تحلیل کرد :اولا اینکه  مغرور شده اند و گمان می کنند برای پیروزی احتیاجی به دور دوم نخواهند داشت . دوما اینکه تنها راه پیروزی را وحدت بر سر یک گزینه می بینند و به همین جهت خواستند الگوی 92 روحانی – عارف را پیاده کنند و سوم اینکه: نمی خواستند  در صورت شکست ،آرای پایینی نصیب رئیسی شود از این جهت خواستند بخشی از آرای قالیباف را در سبد رئیسی بریزند. تا این شکست ، شکست آبرومندانه باشد.
مهدوی در پایان افزود: همین که مردم شنیده اند که جناب رئیسی در اصفهان عنوان کرده  که می خواهد از تیم قالیباف در دولت آینده استفاده کند برای ما خوب است چرا که مردم به سرعت  در ذهنشان سخنان دکتر روحانی در مناظره سوم تداعی می شود. بسیاری از وعده ها، برنامه ها ، خط کشی ها  و دیوارکشی های آقای رئیسی  برای روحانی رای آوری دارد در واقع هر چه بیشتر برنامه های رقیب روحانی  برای مردم گفته و روشن می شود کاهش آرا بیشتری متوجه جناب رئیسی خواهد شد در واقع بازگو کردن برنامه ها و وعده های رئیسی کمک قابل توجهی برای پیروز ی روحانی در جمعه پیشرو خواهد داشت.