مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات خنک و شمالی به این استان، گفت: بارش باران، کاهش محسوس ۷ درجه ای دمای هوا و آبگرفتگی معابر پیش بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد دادرس در گفتگویی با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نفوذ جریانات خنک و شمالی از امروز (سه شنبه) در منطقه است، اظهار کرد: بر همین اساس شرایط برای افزایش ابر، به تناوب بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق و روند کاهش دما تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان نیز بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به تقویت ناپایداری‌ها، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان گیلان، اضافه کرد: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به شدت بارش‌ها در برخی از ساعات جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان فعال است، گفت: طی این مدت برای دامنه‌های جنوبی، آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها انجام شده آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه‌های سست، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب‌ها، رانش و لغزش زمین و احتمال برخورد صاعقه وجود دور از انتظار نیست و دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین شهروندان باید تمهیدات لازم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت مواج و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است، گفت: ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی بیش از یک متر پیش بینی شده است.

دادرس افزود: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و احتمال رعد و برق، وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای شهر رشت برای امروز نیز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه در نوسان است.