مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مدیریت ستاد مقابله با کرونا در استان خواست تا در صورت تصمیم به بازگشایی سواحل، واحدهای اقامتی نیز فعالیت خود را از سر بگیرند.

به گزارش ندای گیلان ، مسعود حلاج پور در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان با اشاره به تعطیلی واحدهای اقامتی در زمان شیوع کرونا  طی نوروز  امسال  اظهار کرد:  حدود ۱۰۰ واحد اقامتی شامل هتل ، هتل آپارتمان ، مراکز گردشگری ،سرگرمی  و تفریحی و همچنین خانه مسافرها در نوارساحلی ۹ شهرستان استان مستقر هستند ؛ بنابراین  از مدیریت ستاد کرونای استان می خواهیم که  قبل بازگشایی سواحل ، این مراکز نیز بازگشایی شوند.

وی اضافه کرد: برداشته شدن محدودیت های تردد و از سوی دیگر سیر نزولی مبتلایان به کرونا در گیلان ؛  احتمال حضور مسافران  را در استان افزایش می دهد ؛ ضمن آنکه ممکن است کسانی بر حسب ضروریات  نیاز به اقامت در جایی داشته باشند که با بازگشایی واحدهای اقامتی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنها  مانع از اقامت  افراد  در مکان هایی که احتمال آلوده شدن  شان را به ویروس کرونا افزایش دهد ،  می شود.

وی تصریح کرد:  همچنین بازگشایی واحدهای اقامتی و مسافر کاشانه ها  با رعایت  طرح فاصله گذاری هوشمندهمچون  واحدها و خدمات دیگر از قبیل ناوگان حمل و نقل عمومی از خسارت بیشتر به این صنف جلوگیری می کند.

حلاج پور خاطرنشان کرد: در صورت تصمیم به بازگشایی سواحل ؛ باید تمهیدات لازم  در واحدهای اقامتی استان  جهت آمادگی برای  پذیرش مهمانان و مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند مهیا شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد:  در همین راستا؛ در نخستین روز کاری،جلسه ای را به منظور آمادگی های لازم با نمایندگان تشکل های گردشگری و اقامتی برگزار و بر لزوم تهیه مواد حفاظت شخصی برای مقابله با کرونا و آماده سازی محیط و رعایت پروتکل های بهداشتی این واحدها تاکید کردیم.