رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آستارا از بازگشایی موزه حکیم نظامی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا، مجتبی آب‌روشن با اعلام این خبر گفت: موزه حکیم‌نظامی با نمایش بسیاری از اسناد ارزشمند از قدمت فرهنگ و تاریخ شهرستان آستارا و همچنین تاریخچه اندیشمندان، محصلان و دبیران مدرسه تاریخی حکیم نظامی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه میراث‌فرهنگی استان گیلان برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این موزه گفت: تدریس شاعر برجسته نیما یوشیج در سال‌های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری خورشیدی و دانش‌آموختی شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی نظیر محمود سراجی و حمید نطقی از این مدرسه و همچنین ویژگی‌های متمایز معماری این بنا از جمله مواردی است که این موزه را به محلی با اهمیت تاریخی و گردشگرپذیر تبدیل می‌کند.

آب‌روشن با اشاره به همکاری اداره آموزش و  تصریح کرد: این موزه همه روزه تا تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۸ میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی غنی مردم منطقه و استان می‌باشد.

ساختمان مدرسه حکیم‌ نظامی در سال ۱۳۸۴ و با شماره ۱۵۲۲۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از جمله قدیمی‌ترین مدارس کشور نیز به شمار می‌رود.