خاوری گفت: يك روز قبل از عيد فطر طبق وعده‌اي كه داديم مسير باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين بازگشايي نمائيم

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیر کل راه و شهرسازی گیلان ظهر امروز در جلسه ی شورای مدیران این اداره کل با اشاره به فرونشست زمين در باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين در ۲۱ فروردين ماه امسال اظهار كرد: در روزهاي نخست تلاش كرديم با اقدام‌هاي راهداري محور مذكور را باز نگه‌ داريم اما به دليل حجم بسيار فرونشست زمين امكان‌پذير نبود.

علي خاوري استفاده از روش‌هاي سنتي را داراي هزينه كمتر اما خطر بسيار عنوان كرد و افزود: ديواره ۱۰ متري بايد در مسير جاده حفر مي‌شد و با توجه به حركت خودروها در باند مقابل امكان مسدود شدن محور وجود داشت.

مديركل راه و شهرسازي گيلان با بيان اينكه براي بازگشايي مسير مذكور از روش‌هاي جديد استفاده كرديم، تصريح كرد: تكنيك استفاده شده مربوط به دهه اخير در دنيا بوده و در مدت چهار سال گذشته وارد ايران شده است.

خاوري از وجود پنج دستگاه جديد حفر جاده در گيلان خبر داد و بيان كرد: سيستم مذكور شمع‌هاي با قطر ۱۰ سانتي‌متري را با تزريق و فشار بالاي بتن تبديل به شمع ۸۰ سانتي‌متري مي‌كنند.

وي عمليات ترميم فرونشست باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين را در سه مرحله عنوان كرد و گفت: در مرحله نخست عمليات رويه انجام شد و در جمعه هفته گذشته به اتمام رسيده است.

مديركل راه و شهرسازي گيلان با اشاره به اينكه يك‌هزار و ۵۰۰ متر عمق حفاري باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين است، خاطرنشان كرد: مراحل ديگر اجراي ترميم در حاشيه جاده انجام مي‌شود.

خاوري به بتن‌ريزي مسلح به طول دو كيلومتر در محل فرونشست زمين در آزادراه رشت ـ قزوين اشاره كرد و يادآور شد: در مرحله سوم دو كيلومتر اجراي زه‌كشي افقي داريم تا بتوانيم آب را از بدنه خارج كنيم.

وي با بيان اينكه آسفالت مسير باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين از امروز آغاز شده است افزود : به جهت حجم تردد به ويژه در آخر هفته جاري به استان گيلان و ضرورت بازگشايي هرچه سريعتر اين محور مهم با تلاش شبانه روزي و به ياري خداوند متعال يك روز قبل از عيد فطر طبق وعده‌اي كه داديم مسير باند رفت آزادراه رشت ـ قزوين بازگشايي نمائيم.