مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از بازنشستگی یک‌هزار نفر از کارکنان این سازمان طی سال گذشته در استان خبر داد.

ندای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از بازنشستگی یک‌هزار نفر از کارکنان این سازمان طی سال گذشته در استان خبر داد.

مهدی حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها اظهار کرد: سال 93 تعداد یک‌هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش گیلان بازنشسته شدند.

وی پرداخت 30 هزار ساعت حق‌التدریس به صورت هفتگی در سال 92 در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته حق‌التدریسی معلمان را به 21 هزار ساعت در هفته کاهش دادیم و محاسبه‌ها نشان می‌دهد ماهانه دو میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم.

حاجتی با بیان اینکه اگر اعتبارات آموزش و پرورش گیلان از حوزه ملی خارج شده و استانی شود می‌توانیم 10 درصد از صرفه‌جویی هزینه‌ها را در فصل‌های مختلف هزینه کنیم، تصریح کرد: موضوع مذکور مطالبه تمام حوزه‌های فرهنگی است زیرا اگر نیم درصد از هزینه‌های آموزش و پرورش کاهش پیدا کند کسری دیگر دستگاه‌ها جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعتبارات در این حوزه را ملی خواند و بیان کرد: فعالیت در حوزه‌های کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش بسیار سخت است.

*راه‌اندازی 807 پایگاه اوقات فراغت در گیلان

وی به فرا رسیدن فصل تابستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تابستان امسال 807 پایگاه اوقات فراغت فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این امر نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار است.

حاجتی کلاس‌های مهارت‌آموزی آموزش و پرورش گیلان را با رویکرد «هر دانش‌آموز یک مهارت» دانست و خاطرنشان کرد: کلاس‌های فرهنگی و هنری هم‌زمان با تعطیلات تابستانی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی را در برنامه داریم، یادآور شد: در بحث موضوع شهروندی کار جدیدی در استان آغاز شده و تولید محتوای آن سال گذشته تهیه شده است و با اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار کتاب حقوق شهروندی منتشر می‌شود.

وی در ادامه به طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در چهارشنبه هفته جاری اشاره کرد و افزود: استیضاح حق نمایندگان است و از 13 نفر نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی تعداد 11 نفر با ما همراه هستند زیرا فانی شخصیتی ارزشی و با تجربه فرهنگی است.