سیدکاظم دلخوش گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان دارای تفویض اختیارتام است و متاسفانه عده‌ای درصدد خودنمایی و تشویش اذهان عمومی و به بازی گرفتن کاندیداهای معترض و افکار عمومی شهر رشت هستند.

به گزارش ندای گیلان،سیدکاظم دلخوش در گفتگو با  ایلنا ، ضمن تسلیت رحلت امام راحل و قیام خونین 15 خرداد و تقدیر از ملت بزرگ ایران و گیلان جهت حضور پر شور در انتخابات‌ های مهم گذشته و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری بابت اعلام حضور مردم در انتخابات بعنوان جشن بزرگ ملی گفت: دستور بازگشایی و باز شماری ده درصدی صندوق‌های شهر رشت از سوی ریاست محترم مجلس شایعه‌ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه برخی در روزهای اخیر با جوسازی و برانگیختن احساسات کاندیداهایی که در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت موفق به کسب اکثریت آرا نشدند، درصدد ایجاد تنش و خودنمایی کاذب هستند، افزود: این افراد با قول واهی دخالت ریاست مجلس شورای اسلامی و دریافت نامه از وی جهت بازشماری 10 درصد از صندوق‌های شهر رشت درصدد کسب محبوبیت برای خود هستند که اساساً دخالت دکتر لاریجانی و ارسال نامه از سوی وی را تاکنون تکذیب می کنم.

دلخوش افزود: بر اساس تصویب هیئت عالی نظارت استان تعدادی از شعبات حوزه‌های انتخابیه استان گیلان ازجمله شهر رشت با حضور اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت و کارشناسان  ذیربط با حضور ناظر استانی بازگشایی و بازشماری خواهد شد که در این ارتباط تاکنون کار را بصورت مرحله‌ای آغاز نموده و ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بنده برای ریاست مجلس احترام بسیاری قائل هستم، افزود: وی دارای یک رای در مجلس بوده و هرگز در امورات اینچنینی دخالتی نکرده و نخواهند داشت و قطعا هیات عالی نظارت استان بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد نمود.

وی افزود: شهرهایی که دارای شاکی باشند و یا حتی نباشند بصورت تصادفی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا امانت‌دار خوبی برای رای مردم که حق الناس است، باشیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با بیان اینکه در شهر رشت تعداد  از کاندیداها درخواست بازشماری صندوق ها را دارند، افزود: نمایندگانی از سوی این کاندیداها جهت حضور در هنگام بازشماری آرا به هیات نظارت استان معرفی گردیده‌اند.

وی افزود: مردم و کاندیداهای معترض به این شایعات توجهی نکرده و اطمینان داشته باشند که از رای آنان در ایام ماه مبارک رمضان پاسداری براساس قانون خواهد شد، چرا که برخی با سوءاستفاده از شرایط فعلی کاندیداهای معترض شهر رشت درصدد ایجاد محبوبیت برای خود هستند.

دلخوش تصریح کرد: همه مردم گیلان می‌دانند که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات صحیح مصروف داشته‌ایم تا کاندیداهای محترم بتوانند در این عرصه پرشور اجتماعی حضور داشته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

دلخوش بیان داشت:  اینکه چه شخصی بعنوان اعضای شورا انتخاب می‌شود برای ما فرقی ندارد، چراکه شوراها نهادهای اجتماعی و خدمات‌رسان به مردم هستند.

وی خطاب به کسانی که کاندیدای معترض را دور خود جمع کرده و درصدد استفاده غیر اجرایی از احساسات پاک آنان هستند، گفت: از این افراد درخواست داریم که در ماه مبارک رمضان اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و بجای رفتارهای اینچنینی پایبندی به قانون داشته باشند، چراکه رعایت مر قانون در انتخابات خواسته مقام معظم رهبری بوده و قطعاً بنده و همکارانم در هیات عالی نظارت گیلان بر این اصل پایبند خواهیم بود.

وی افزود: بررسی صحت انتخابات شورای اسلامی شهر رشت نیز در نوبت رسیدگی هیات عالی نظارت استان قرار دارد که در روزهای آتی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.