مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از بازسازی و ارتقای تصفیه خانه آب بهارستان آستارا خبر داد و گفت: برنامه ها و راهکارهای موجود جهت بازسازی و ارتقای تصفیه خانه آب بهارستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،به منظور بررسی آخرین وضعیت تصفیه خانه آب بهارستان و ارائه راهکارهایی جهت رفع مشکلات این تصفیه خانه، “مهندس طباطبائی مدیر دفتر بهره‌ برداری و توسعه تأسیسات تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آب و خانم دکتر تهرانی مدیر گروه بهره ‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور” از تصفیه‌خانه بهارستان بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در خصوص این بازدید گفت: برنامه ها و راهکارهای موجود جهت بازسازی و ارتقای تصفیه خانه آب بهارستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سید محسن حسینی با بیان اینکه تصفیه خانه بهارستان در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسید، افزود: هم اکنون این تصفیه خانه، آب آشامیدنی ۳۵ هزار مشترک شهر آستارا و روستاهای اطراف آن را تامین می کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت جهت تامین پایدار آب شرب مردم شهرستان آستارا گفت: در بازدید مسئولان شرکت مهندسی آبفای کشور از تصفیه خانه بهارستان، احداث یک واحد آب شیرین کن با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در شهرستان آستارا مورد بررسی و امکان سنجی قرار گرفت.

حسینی تصریح کرد: با توجه به وجود خط انتقال آب بین شهرک عباس آباد و شهر لوندویل، حفر ۴ حلقه چاه در لوندویل نیز پیشنهاد و بررسی شد.