استاندار گیلان گفت: بازرگانان استان، اراده ای جدی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه اقتصادی ایران دارند و برای تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و ایستادگی کشور مقابل تحریم‌ها خود را متعهد می‌دانند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع سه شنبه شب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور جمعی از مدیران، بازرگانان و سرمایه گذاران استان اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا با تمایل تجار امکان بازگشت ارز حاصل از صادرات مهیا شود.

وی افزود: بازرگانان استان، اراده ای جدی برای همکاری با دولت در مسیر توسعه اقتصادی ایران دارند و برای تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و ایستادگی کشور مقابل تحریم‌ها خود را متعهد می‌دانند.

وی با اشاره به دیدار روز دوشنبه هفته جاری خود با رئیس‌ کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این دیدار بر لزوم موظف شدن بانک های خصوصی و غیردولتی به تامین مالی برای سرمایه گذاری ثابت و در گردش طرح های اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی، شرکت های تعاونی و کارآفرینان استان تأکید کردم.

وی ادامه داد: باید در شرایط ایستادگی و مقاومت امروز، تامین‌کننده ارز مورد نیاز برای تهیه ملزومات اساسی کشور باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: در شرایطی که صادرات نفتی با دشواری هایی همراه است؛ باید صادرات غیرنفتی را بیشتر مورد توجه قرار داده و از دستاوردهای ارزی آن در راستای تامین ضروریات مورد نیاز کشور بهره‌مند شویم زیرا واردات کالاهای اساسی، نیازمند تامین ارز است.

زارع با بیان اینکه راه‌حل تحقق این امر دور کردن صادرکنندگان از فضای اقتصادی و انزوای تجار نیست، بیان داشت: به تعبیر رییس جمهوری؛ صادرکنندگان سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی علیه ملت و کشورمان هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا با اراده و تمایل بازرگانان امکان بازگشت ارز حاصل از صادرات فراهم شود، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت های صادقانه آنان؛ بازرگانان نسبت به کشور و تحقق جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و نیز ایستادگی در مقابل تحریم‌ها خود را متعهد می‌دانند که ستودنی است.

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی مورد توجه است و برای تحقق این مهم، می توان از طریق میربیزنس بانک (بانک ملی در مسکوی روسیه) بهره گرفت.

استاندار گیلان با یادآوری شرایط کنونی کشور گفت: عدم بازگشت ارز؛ بیش از دولت، صادرکنندگان را متضرر می کند زیرا ممکن است سال بعد مجبور شوند کالای خود را گران‌تر بخرند که در این حالت مزیت رقابتی کالا از بین می رود.

استاندار گیلان تأکید کرد که دستگاه های اجرایی استان مطابق با چارچوب های قانونی، همکاری های لازم را با بازرگانان انجام دهند.

در این جلسه برخی از بازرگانان استان نیز دغدغه های خود در خصوص نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات را مطرح کردند.