رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از بازرسی چهار هزار و 442 واحد صنفی این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

ندای گیلان:رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از بازرسی چهار هزار و 442 واحد صنفی این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

محمدعلی حسین‌نیا با اشاره به بازرسی واحدهای صنفی این شهرستان اظهار کرد: در سه ماه گذشته از چهار هزار و 442 واحد صنفی رودسر بازرسی شد.

وی از تشکیل پرونده تخلف برخی واحدهای صنفی خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها 328 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 248 میلیون ریال تشکیل شده است.

این مسئول گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت کالا و صادر نشدن فاکتور را از مهم‌ترین موارد تخلف خواند و افزود: نانوایی، حمل و نقل شهری و برون‌شهری، پوشاک، مرغ‌فروشی، میوه‌فروشی، کیف و کفش و لوازم‌التحریر از کالای مورد تخلف هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر با اشاره به تعداد یک‌هزار و 354 مورد بازرسی از واحدهای حمل و نقل و مسافر گفت: در این بازرسی‌ها 209 مورد تخلف به ارزش بالغ بر شش میلیون ریال تشکیل شده است.

وی  بازرسی از 242 مورد واحد نانوایی رودسر را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: در این بازرسی‌ها 32 مورد تخلف به ارزش بالغ بر 8 میلیون و 765 هزار ریال تشکیل شده است.

حسین‌نیا با بیان اینکه 103 مورد بازرسی قاچاق کالا در رودسر انجام شد، ادامه داد: در این بازرسی‌ها 9 مورد تخلف به ارزش بیش از 13 میلیون و 965 هزار ریال تشکیل شده است.

وی سیگار، تنباکو، توتون، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع سیر را از اقلام قاچاق کشف شده در رودسر اعلام کرد.

این مسئول از طرح نظارت بر توزیع اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان در رودسر خبر داد و افزود: این طرح از 25 خرداد ماه امسال آغاز شده و تا 30 تیر ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین کالای اساسی و مورد نیاز مردم و جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی اعلام کرد و متذکر شد: مواد لبنی، پروتئینی، حبوبات، شیرینی‌جات، قند و شکر، روغن، چای و خرما از مهم‌ترین اقلام نظارتی در ماه مبارک رمضان است.

حسین‌نیا با تصریح بر اینکه در رودسر 4 هزار و 354 واحد صنفی پروانه کسب دارند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر نوع تخلف به شماره سامانه 124 اطلاع دهند تا نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدام شود.