رییس کل دادگستری گیلان از آخرین وضعیت ورود فاضلاب به نهر نخجیرکلایه لاهیجان بازدید و از روند کاهش فاضلاب ورودی به داخل نهر ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، رییس کل دادگستری گیلان از آخرین وضعیت ورود فاضلاب به نهر نخجیرکلایه لاهیجان بازدید و از روند کاهش فاضلاب ورودی به داخل نهر ابراز خرسندی کرد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت در این بازدید از شناسایی و اتصال ۱۵ نقطه خروجی شبکه درهم سنتی به زهکش نخجیرکلایه خبر داد و گفت: اتصال این نقاط به خطوط انتقال فاضلاب بهداشتی از طریق احداث منهول‌های واسط و یا ساخت سازه‌های فاضلابگیر در نهرهای روباز موجود انجام شده است.

علیرضا غیاثی افزود: فاضلاب جاری در شبکه‌های درهم مربوطه از طریق تلمبه خانه جنب پمپ بنزین نخجیری mps2 و خطوط انتقال فاضلابرو به تصفیه خانه فاضلاب شهر لاهیجان جهت تصفیه مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: همه موارد اعلام شده در خصوص جلوگیری از ورود فاضلاب به زهکش نخجیرکلایه مربوط به زمان غیربارندگی و متناسب با ظرفیت خطوط و تاسیسات فاضلاب بهداشتی اجرا شده می‌باشد که جهت حذف کامل فاضلاب تولیدی، نیاز به تکمیل طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب بهداشتی لاهیجان خواهد بود.