طی پخش تصاویری در فضای مجازی مبنی بر واگذاری جنگل های منطقه آریدول ماسال به یک فرد، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان استانی از منطقه آریدول ماسال بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از مااسال، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان استانی از منطقه آریدول ماسال بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان که در این بازدید حضور داشت با اشاره به اینکه مردم باید پیش از این برای ورود به این منطقه مبلغی پرداخت می کردند و اکنون این ورودی برداشته شده است اظهارداشت: حدود ۱۰۰۰ متر از این اراضی در اختیار شرکتی جهت ارائه خدمات رفاهی و سیاحتی قرارداده شده است.

وی این طرح را طرحی صیانتی با محوریت مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: مجری طرح حدود ۴و نیم هکتار مناطقی که فاقد پوشش جنگلی است را درختکاری کرده و بیش از ۱۲۰۰هکتار اراضی جنگلی را حفاظت می کند.

آقایی جلوگیری از آتش سوزی، تخریب، قاچاق چوب و تصرف اراضی جنگلی، ارائه خدمات بهداشتی و جمع آوری پسماند های مسافران را از برنامه های این طرح خواند و تصریح کرد: مجری طرح با تعبیه کردن آلاچیق، رستوران و سازه های مناسب، طبیعت این مکان را جهت بهره برداری مسافران و توریست های داخلی و خارجی مهیا می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه دادستان شهرستان بر این طرح نظارت دارد خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه هیچ نوع مالکیتی برای مجری طرح ندارد و هدف، صیانت و حفاظت از این جنگل ها است و نوعی اشتغال زایی نیز برای بومیان منطقه به همراه دارد و این مکان پس از پایان قرارداد در اختیار منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.