معاون اول رئیس جمهوری عصر چهارشنبه و در جریان سفر به استان گیلان، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت – قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان،اسحاق جهانگیری عصر امروز در جریان سفر به استان گیلان، با حضور در شهرستان منجیل از نزدیک روند ساخت راه آهن قزوین ـ رشت را مورد بازدید قرار داد و در جریان جزئیات فنی و برنامه ی زمان بندی برای اتمام این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان معاون اول رییس جمهور را همراهی می کردند.

محور راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال ـ جنوب را تسهیل می نماید که از شهرستان قزوین آغاز و پس از عبور از شهرستان های لوشان، منجیل، رشت و بندر انزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که در حال حاضر محور قزوین ـ رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت ـ انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده ی آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی به طول 3 کیلومتر اجرا شده است.
پروژه ی راه آهن قزوین ـ رشت به علت عبور از رشته کوه البرز، دریاچه ی سد سفید رود و قطع عرضی چندین باره آزاد راه قزوین ـ رشت دارای سازه های خاص و منحصر به فرد است و تا پایان سال 92 پیشرفت فیزیکی این پروژه 52 درصد بود و در دولت تدبیر و امید و با توجه به اولویت اجرای پروژه های ریلی، در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 94 درصد است.