استاندار گیلان با اشاره به شعار امسال با عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، تأکید کرد که باید واحدهای راکد با بهره گیری از دانش نوین، وارد چرخه تولید و این روند در واحدهای نیمه فعال نیز با رویکرد کارآفرینی ، توسعه یابد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از یک شرکت تولیدی واقع در شهر صنعتی رشت که در زمینه محصولات دارویی فعالیت می کند، با تولیدکنندگان و کارگران این مجموعه دیدار و هفته کار و کارگر را به آنان تبریک گفت.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به واحدی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، اظهار داشت: این مجموعه از واحدهای موفق تولیدی گیلان است که توانسته با بهره گیری از علوم نوین و دانش بنیان ، همت جهادی و نیز توسعه ماشین آلات به بالندگی برسد.

استاندار گیلان نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مورد اشاره قرار داد و گفت : باید با هم افزایی و تلاشی مضاعف در مسیر تحقق این مهم گام برداریم.

دکتر عباسی سیاست دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از کارگران و کارفرمایان را یادآور شد و ادامه داد: کارگر، کارفرما و دولت؛ سه ضلع مثلث شکوفایی اقتصادی هستند که باید با یکدیگر تعامل بسیار نزدیکی داشته باشند.

وی به تعدد واحدهای نیمه فعال و راکد استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: باید واحدهای راکد با بهره گیری از دانش نوین، وارد چرخه تولید و این روند در واحدهای نیمه فعال با رویکرد کارآفرینی، توسعه یابد.

استاندار گیلان تعیین تکلیف واحدهای تحت‌تملک بانک‌ها و نیز افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی را از دیگر تصمیمات استان در حوزه تولید خواند و با اشاره به اینکه تعهد استان در سال‌جاری ایجاد ۳۰  هزار شغل است، بر لزوم تحقق بخشی به سهم تولید گیلان در رشد اقتصادی سالجاری تاکید کرد.

دکتر عباسی امروز با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دیگر مدیران دستگاه های مرتبط از این واحد تولید محصولات دارویی و طرح توسعه آن بازدید کرد.

استاندار گیلان همچنین به مناسبت هفته کار و کارگر، با حضور در کارخانه تولیدی دیگری ، ضمن بازدید از بخش های مختلف ، با کارگران این کارخانه به صورت صمیمی گفت و گو کرد.

وی کارگران را موتور متحرک و ارزشمند چرخه تولید دانست و بر رسیدگی به امور زندگی و معیشتی آنان برای افزایش کارایی ، نشاط جامعه ، تشویق و ترغیب این قشر زحمتکش و نیز توسعه همه جانبه تولید و اشتغال تاکید کرد.