استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای تسهیل در امور تولید و اشتغال باید جهادی و انقلابی و در میدان تصمیم گیری کرد، گفت: جلسه فوق العاده سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در منطقه شهر صنعتی لوشان برگزار شود.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، اسدالله عباسی بعد از شرکت در جلسه شورای اداری با موضوع معارفه سرپرست فرمانداری رودبار، به صورت سرزده از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کرد.

 وی در بازدید از کارخانه آجر و سفال در لوشان با ابزار تاسف از کم توجهی مدیران دستگاه ها و بانک ها برای بهره برداری این کارخانه که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، گفت: یکی از فرزندان منطقه لوشان با ۱۰ میلیون یورو،  در زادگاه خود سرمایه گذاری و تجهیزات و امکانات را فراهم کرده، اما بدلیل کم توجهی مدیران متولی و بانک ها ، این فعالیت اقتصادی و اشتغال زا رها شده که جای تاسف دارد.
استاندار گیلان در جمع خبرنگاران ادامه داد: یکی از مزیت های مهم شهرستان رودبار ، صنعت است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا جایی که بیکاری در این منطقه ریشه کن شود.
دکتر عباسی با بیان اینکه شخصا در منطقه صنعتی لوشان حضور پیدا می کنم و با مدیران و همه صنعتگران، میدانی تصمیم می گیریم؛ اظهار داشت: اجازه رها شدن بخش تولید را نخواهم داد و پای کار رونق تولید و اشتغال هستم.
نماینده عالی دولت در گیلان به فرماندار رودبار دستور داد جلسه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید را هفته آینده در منطقه صنعتی لوشان با حضور میدانی مدیران دستگاه های متولی و بانک‌ها در خصوص بنگاه های نیمه فعال، برگزار و و سریعا تعیین تکلیف کند.
وی همچنین در بازدید از پروژه آزاد راه قزوین- رشت محدوده رودبار و منجیل گفت: برای این پروژه نیز  ۳۵۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان تصویب شده که در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
دکتر عباسی ادامه داد: مدیریت جهادی و انقلابی باید در اجرای پروژه های راه آهن رشت– کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین (محدوده منجیل) که انتظار و خواسته چند ساله مردم است، دیده شود.
وی تاکید کرد: در محل اجرای این پروژه ها تابلوهای روزشمار و درصد پیشرفت نصب شود تا همگان در جریان پیشرفت کار قرار بگیرند.
وی یادآور شد: جلسه رسیدگی به پروژه های  راه آهن رشت – کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین دیروز با حضور مدیران دستگاه های متولی، مجریان، پیمانکاران و ناظرین برگزار و در این جلسه ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه ها ، بر لزوم پرداخت مطالبات کارگران فعال آنها در آستانه سال نو تاکید شد.
استاندار گیلان در ادامه با حضور در سد سفیدرود ، از نزدیک آخرین وضعیت ذخیره آب این سد را برای سال زراعی جدید مورد ارزیابی قرار داد.
دکتر عباسی در این باره به خبرنگاران گفت: در جلسه اخیر شورای حفاظت از منابع آب استان، همه متولیان این مهم از جمله آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و  فرمانداران مکلف شدند تا با توجه به شرایط نگران کننده ذخیره آب موجود در سد، ضمن لایروبی انهار و زهکش‌ها و هدایت آب های موجود به سمت مزارع، به کشاورزان درباره مدیریت صحیح منابع آبی، اطلاع رسانی کنند.
دکتر عباسی با تاکید بر مدیریت درست ذخایر آبی برای سال زراعی جدید توسط مسئولان با همراهی شالیکاران تاکید و به کشاورزان توصیه کرد شخم زمستانه را  انجام دهند تا با مدیریت آب موجود برای شخم دوم و تسطیح مزراع برای کشت محصول، مشکلی بوجود نیاید.
استاندار گیلان همچنین با حضور و سرکشی از تعدادی نانوایی سطح شهر لوشان، با مردم منطقه و نانوایان دیدار کرد و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
دکتر عباسی در ادامه سفر به شهرستان رودبار، از پل فلزی و سالن ورزشی شهید ساغری لوشان هم بازدید کرد.
در جریان بازدیدهای سرزده استاندار گیلان، تعدادی از مسئولان ستادی استانداری، سرپرست فرمانداری رودبار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.