استاندار گیلان با قدردانی از خدمات تلاشگران جمعیت هلال احمر، حفظ آمادگی و تقویت امکانات و تجهیزات برای مقابله با حوادث را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی در امدادرسانی‌ها در دستور کار باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان زارع به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر پس از بازدید از بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به آنکه گیلان در زمره پنج استان حادثه‌خیز کشور با تعدد و تنوع حوادث مختلف است؛ حفظ آمادگی، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای مقابله با این حوادث ضروری است.

وی لزوم آموزش مردم برای مقابله با حوادث را یک نیاز دانست و افزود: از لحاظ نیروی انسانی آموزش دیده اعم از جوانان، داوطلبان و پرسنل مجموعه هلال احمر و نیز تجهیزات و امکانات، در شرایط مطلوبی قرار داریم البته باید همچنان تقویت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا زمان حاضر اقدامات مثبتی در راستای ایجاد و افتتاح خانه‌های هلال با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی در گیلان، جلوتر از برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده، به ثمر نشسته و بین ۳۱ استان کشور، جمعیت هلال‌احمر گیلان رتبه نخست را به لحاظ کمی و کیفی به دست آورد.

استاندار گیلان حمایت‌های دولت از پروژه‌های هلال‌احمر طی سال گذشته و امسال را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه پروژه این مجموعه در آستانه بهره‌برداری هستند که با افتتاح آن‌ها در روزهای آتی؛ ظرفیت خدمات‌رسانی به مردم، مسافران و گردشگران افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان امروز از مراکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر، تجهیزات، مجموعه علمی کاربردی و دیگر بخش‌های این جمعیت بازدید کرد و در ارتباط مخابراتی با معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، ضمن خداقوت به آنان، این روز را تبریک گفت.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در جریان این بازدید؛ توضیحاتی از فعالیت‌های این مجموعه بیان داشت و گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان به لحاظ تجهیزات، امکانات، آموزش، آمادگی لازم و عملکرد، در ارزیابی سال ۱۳۹۹ رتبه نخست کشوری را به دست آورده اند.