«حجت‌الله بابايي» رئيس اداره مرزهاي رسمي و گذرنامه اداره‌كل امور مرزي وزارت كشور درخصوص وظايف اين كارگروه اظهار کرد: كارگروه فوق مسئوليت ايجاد و مديريت مرزهاي كشور را برعهده دارد و براساس مصوبه، مقرر شده در طول هر سال يك بازديد از مرزهاي كشور به عمل آيد.

ندای گیلان:«حجت‌الله بابايي» رئيس اداره مرزهاي رسمي و گذرنامه اداره‌كل امور مرزي وزارت كشور درخصوص وظايف اين كارگروه اظهار کرد: كارگروه فوق مسئوليت ايجاد و مديريت مرزهاي كشور را برعهده دارد و براساس مصوبه، مقرر شده در طول هر سال يك بازديد از مرزهاي كشور به عمل آيد.

وي بازبيني و ارزيابي را از مهمترين اهداف اين كارگروه برشمرد و ادامه داد: در اين بازبيني‌ها روند اجرايي كارها در مرزها به خصوص در مرزهاي مجاز زميني، دريايي و هوايي كشور مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

بابايي در راستاي حضور كارگروه در بندر مرزي آستارا تصريح كرد: در اين سفر از محوطه بندر چند منظوره آستارا با هدف پيگيري و رفع مسايل و مشكلات بازديد شد و با توجه به اينكه با مصوبه دولت اين بندر مرز مجاز دريايي اعلام شده است ولي هنوز دستگاه‌ها به شكل كامل در اينجا مستقر نشده‌اند و بندر نيز ساختمان و تجهيزات خود را در اين محوطه راه‌اندازي نكرده است.

وي در ادامه به بازديد ميداني از محوطه گمرك آستاراي جمهوري آذربايجان اشاره كرد و افزود: به اتفاق اعضاي اين كارگروه در اين سفر از امكانات گمركي آن سوي مرز بازديد بعمل آمد و پس از نشستي مشترك با مسئولان مرزباني و گمركي در اداره گمرك آستاراي آذربايجان از تجربيات آن كشور درخصوص امور گمركي استفاده شد.

رئيس اداره مرزهاي رسمي و گذرنامه اداره‌كل امور مرزي وزارت كشور از مناسب بودن سيستم چيدمان بخش‌هاي مختلف در گمرك جمهوري آذربايجان سخن گفت و تأكيد كرد: در اين بازديد تجربيات دو طرف به يكديگر منتقل شد.

حجت‌الله بابايي درخصوص وضعيت امنيت در مرزهاي كشور خاطرنشان كرد: مهمترين دغدغه مرزهاي كشور امنيت است كه اين امنيت در تمامي مناطق برقرار است.

وي بحث توسعه اقتصادي با محور فراهم كردن زيرساخت‌ها را از ديگر اهداف عنوان كرد و گفت: با تدبير دولت و وزارت كشور تسهيل روند محقق شده و در حال تدوين شرايط تسهيل امور جاري پايانه‌هاي مرزي كشور هستيم.

وي از ابلاغ دستورالعمل مديريت مبادي ورودي پيش از تدوين اين برنامه‌ها سخن گفت و بيان كرد: براي آنکه مطابق دستورالعمل رفتار شود، تذكر مي‌دهيم و مسايل شهرستان را با مديريت فرمانداران در شهرستان‌ها و در ساير موارد از امكانات استان، وزارت كشور، رياست جمهوري و براي مصوبه از مجلس شوراي اسلامي بهره‌مند مي‌شويم.

كارگروه مرز مجاز كشور در اين سفر و پس از بازگشت به گمرك جمهوري اسلامي ايران در مرز آستارا از محوطه گمرك و بخش‌هاي مختلف آن بازديد ميداني به عمل آورد.