مدیرکل هواشناسی گیلان از وزش باد شدید و احتمال بارندگی طی روز جمعه در این استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در گفتگو با ندای گیلان در خصوص شرایط جوی استان طی امروز و فردا اظهار داشت:نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی ۴۸ساعت آینده در منطقه است .

وی با بیان اینکه  طی این مدت شرایط برای وزش باد جنوبی (بعضی نقاط شدید) به ویژه ارتفاعات و دامنه ها مهیا است.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت کولاک در نواحی کوهستانی، احتمال وقوع بهمن و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست  افزود: طی جمعه با شمالی شدن جریانات سطح زمین و نفوذ موج ناپایدار تراز میانی جو شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر ، وزش باد و بارندگی  ( در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف)  تا اواخر وقت جمعه مهیا می باشد.

به گزارش ندای گیلان، همچنین به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شنبه (۲۶ بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود بطوری‌که در شمال غرب برف، غرب کشور برف و باران، سواحل غربی خزر باران، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی باران و برخی مناطق آن برف و باران و در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز مرکزی و غربی برف می‌بارد. دوشنبه (۲۸ بهمن ماه) علاوه بر مناطق ذکر شده بارش در دامنه‌های زاگرس نیزادامه خواهد داشت.