مدیرعامل آبفای گیلان گفت:در جریان سیل های اخیر با توجه به پیش بینی های انجام شده توسط کمیته بحران و آبگیری کامل مخازن شهرهای تحت پوشش و در مدار قرار گرفتن چاههای منطقه، آب با کیفیت با استاندارد های ملی در شهرهای گیلان توزیع شده است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت و در خصوص وضعیت چاه فلمن سنگر پس از سرریز شدن سد سفیدرود و افزایش دبی این رودخانه اظهار داشت: در حاشیه رودخانه ی سفیدرود در پایاب سد سنگر، در حال حاضر دو چاه فلمن حفر و تجهیز شده است و حفر و تجهیز یک چاه دیگر نیز در حال اجرا می باشد. باتوجه به افزایش دبی رودخانه سفید رود و بالا آمدن سطح آن و پیرو این امر آبشستگی دیواره رودخانه، هر دو چاه به خصوص چاه دوم در معرض خطر سیلاب و تخریب تاسیسات مربوطه قرارداشتند که تمهیدات لازم جهت محافظت این دو چاه توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان باهمکاری استانداری، ادارات راهداری ، بنیاد مسکن و آب منطقه ای گیلان صورت گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با بیان اینکه همچنین شرکت توزیع برق گیلان نیز در برق دار نمودن چاه شماره یک در کنار شرکت آب و فاضلاب قرار داشت گفت: در این راستا اقدام به تقویت و حفاظت حدود 700 متر از دیواره رودخانه بوسیله  سنگ چینی با قطعات سنگهای کوهی (آرمور) به وزن 0.5 تا 2 تن و قطعات بتنی به وزن های 5/2 ،5 و 15 تن شد. همچنین در 5 نقطه از مسیر اپی ( آبشکن) سنگی و در6 نقطه اپی(آبشکن) فولادی با سپرهای فلزی، به طول مجموع حدود 70 متر، احداث شد.

حسینی خاطرنشان کرد: با افزایش دبی رودخانه ، کابل برق اصلی ارتباطی چاه شماره  یک و دو دچار سیلاب و قطع شد، که پس از دو روز تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب و همکاری شرکت توزیع برق ، مجددا برق‌رسانی به چاهها برقرار و امکان بهره برداری از آن ها میسر شد.

مدیرعامل آبفای گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار ندای گیلان در خصوص کیفیت آب شرب استان پس از بارش های اخیر و جاری شدن روان آب ها نیز با بیان اینکه بارش های ماه گذشته  متاسفانه باعث ایجاد خسارات مالی و جانی زیادی در سطح کشور شده است ولی خوشبختانه این مشکلات در سطح استان گیلان چشمگیر نبوده تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده و اعمال مدیریت بحران ، کلیه امور استان جهت مقابله با هر گونه بحران احتمالی بصورت آماده باش در محل حضور فعال داشتند و شرایط آبرسانی به اکثر مناطق استان بصورت عادی و مطلوب تحت کنترل بوده است.

وی با اشاره به اینکه چشمه سفیدآب تامین کننده بخش عمده آب شرب شبکه توزیع شهرهای رودسر، رحیم آباد و املش می باشد که به علت بارش های اخیر و رانش زمین و افزایش کدورت آب چشمه سفیدآب، تصفیه خانه طول لات به مدت 24 ساعت از مدار بهره برداری خارج  شد افزود: با توجه به پیش بینی های انجام شده توسط کمیته بحران و آبگیری کامل مخازن شهرهای تحت پوشش و در مدار قرار گرفتن چاههای منطقه، آبرسانی به شهرهای مذکور تحت کنترل قرار داشت و آب با کیفیت با استاندارد های ملی توزیع شده است.

وی افزود: پس از کاهش کدورت چشمه، مجدداٌ آب چشمه سفیدآب جهت آبرسانی به مشترکین در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در پایان خاطرنشان کرد: همه شهرهای استان در طول این بازه زمانی با انجام آزمون های کلرسنجی، کدورت سنجی و باکتریولوژی بصورت ویژه تحت کنترل و نظارت مستمر واحد های کنترل کیفی مستقر در مناطق بوده است.