نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده نفوذ هوای پرفشار از صبح روز دوشنبه تا روز پنجشنبه بر روی سواحل جنوبی دریای خزر است

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس اظهارکرد: با ورود دوباره سامانه هوای خنک و بارشی از شامگاه گذشته بارش باران در استان گیلان آغاز شده و تا پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان گیلان ۳ درجه کاهش می یابد، افزود: بارش شدید باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و همچنین بارش تگرگ از مهم ترین پدیده های جوی این مدت هستند.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان همچنین ضمن هشدار به شالیکاران، خاطرنشان کرد: با توجه بارش شدید باران طی روزهای آینده شالیکاران از دِرو و یا برداشت برنج خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در مناطق شرقی و مرکزی وجود دارد، تصریح کرد: گردشگران و شهروندان برای جلوگیری از حوادث احتمالی، از تردد در کنار رودخانه ها و مناطق مرتفع جدا خودداری کنند.

دادرس به وضعیت دریا نیز اشاره و افزود: نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده نفوذ هوای پرفشار از صبح روز دوشنبه تا روز پنجشنبه بر روی سواحل جنوبی دریای خزر است و در این مدت ارتفاع موج حداکثر ۲.۵متر در سواحل و برای دور از ساحل حداکثر ۴ متر پیش بینی شده که برای فعالیت های مرتبط با دریانوردی و شنا نامناسب است.

وی گفت: دمای فعلی هوای رشت مرکز گیلان در حال حاضر ۲۴ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۶۰ درصد است.