شعبان پور با تصریح بر اینکه وابستگی به مرکز بسیار مشهود است اظهار کرد:نگاه شهرستان ها به مرکز استان باید محدود تر بشود

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت؛حجت شعبان پور دقایقی پیش در جلسه اضطراری مدیرت بحران استان گیلان با بیان اینکه منتظر بودیم تا نقشه های هواشناسی قطعی بشود گفت:آماری را که بعد از ظهر داشتیم برف قطعا از پنجشنبه شروع و تا شنبه ادامه پیدا میکند.

معاون عمرانی استاندار گیلان ادامه داد:متاسفانه  این نعمت الهی شاید سنگین تر از قبل و به مدت 20 الی 30 ساعت یک نفس خواهد بارید.

وی با بیان اینکه در حادثه برف اخیر نقاط ضعف و قوت فراوانی داشتیم گفت:تلخ ترین قسمت برف اخیر قطعی برق روستاها بود.

شعبان پور با تصریح بر اینکه وابستگی به مرکز بسیار مشهود است اظهار کرد:نگاه شهرستان ها به مرکز استان باید محدود تر بشود و با توجه به امکانات بخش خصوصی و امکانات شهرستان بحران را مدیرت کند.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه از کمک مرکز کشور ترک امید کرده ایم افزود:می ترسیم وقتی به آقای نجار بگوییم در گیلان دومتر برف آمده است ازما بخواهد برایش بلیط تهیه کنیم یا ماشین بفرستیم.

وی افزود:حالا که ابزارمان کم هست باید از مشارکت مردمی در زمان مدیرت بحران استفاده کنیم.

شعبان پور افزود وقتی مدیرکل هواشناسی گیلان می گوید حدود 30 ساعت پیوسته برف میبارد یعنی از پنجشنبه تا یکشنبه درگیر می شویم و بعد از آن کاهش شدید دما و یخزدگی را خواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار گیلان اشاره به اینکه نباید همدیگر را مقصر جلوه دهیم گفت: کسانی که یک خیابان را هم نمی توانند باز کنند می آیند و اظهار نظر می کنند.

وی خطاب به نیروهای انتظامی گفت وقتی دیگر نمی توانیم مسیر را کنترل کنیم باید مانع از تردد خودرو ها شویم و مسیر را ببندیم