به گزارش ندای گیلان،عباس صابر بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وزش باد شدید گرم در دو روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: وزش باد گرم در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن و شفت و صومعه سرا به واحد های مسکونی و تجاری و همچنین تاسیسات  زیرساختی نظیر برق رسانی […]

به گزارش ندای گیلان،عباس صابر بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وزش باد شدید گرم در دو روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: وزش باد گرم در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن و شفت و صومعه سرا به واحد های مسکونی و تجاری و همچنین تاسیسات  زیرساختی نظیر برق رسانی و کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه  سرعت وزش باد در برخی به ۸۰ کیلومتر در ساعت می رسید، افزود:  براثر وزش باد سقف ۳۲ واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرهای آستارا و فومن  و شفت تخریب و به ۱۰ آلاچیق  هم در منطقه گردشگری ماسوله خسارت وارده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به اینکه باد گرم  منجر به شکسته شدن شاخه و سقوط درختان نیز شده است، خاطرنشان کرد: سقوط درخت در روستای دوران رضوانشهر بر روی سقف یک جایگاه نگهداری دام ۴۰ راس دام را کشت.

وی در ادامه با بیان اینکه خسارت های باد گرم  دیروز در دست بررسی است، تصریح کرد: بر اساس بر آوردهای اولیه باد گرم در گیلان حدود ۶۰ میلیارد تومان خسارت مالی بر جا گذاشته است.

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

 


مهر