رئیس ائتلاف دولت قانون عراق:باید از ایران اسلامی قدردانی کرد که با تمام توان به کمک عراق آمد و خون پاک مشاورانش در خطوط نبرد با خون برادران عراقی شان در هم آمیخته است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از العالم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق، به دنبال اعلام رسمی آزادی موصل که شب گذشته توسط حیدرالعبادی نخست وزیر عراق انجام شد، در پیامی به ملت عراق، تاکید کرد که آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق سزاوار دریافت اولین تبریک به مناسبت آزادی موصل است، چرا که با فتوای تاریخی اش، بسیج تلاش ها و اراده ها و برنده کردن همت مجاهدین را باعث شد.

مالکی در عین حال به نیروهای ارتش، الحشدالشعبی، پلیس و سایر نیروهای نظامی و امنیتی و تمامی فرماندهان میدانی عراق و نیز شهدا، جانبازان و خانواده های آنان این پیروزی بزرگ را تبریک گفت که به گفته وی با حماسه های قهرمانانه خود در این پیروزی سهم داشته اند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه پیام خود ضمن تشکر از همه آنها که در کنار ملت و دولت عراق در نبرد علیه داعش ایستادند، گفت: در مقدمه همه آنها که به کمک عراق آمدند، باید از ایران اسلامی قدردانی کرد که با تمام توان به کمک عراق آمد و خون پاک مشاورانش در خطوط نبرد با خون برادران عراقی شان در هم آمیخته است.

وی در بخش دیگری از این پیام گفت: آزادی موصل از چنگ داعش که از طریق خیانت های شناخته شده از برخی طرف های سیاسی و نظامی سقوط کرده بود، پاسخ محکمی به همه توطئه ها و طرح های فرقه ای و تروریستی با حمایت برخی دولت ها بود که بر روی تحقق اهدافشان شرط بندی کرده بودند.