سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:قرار است مساله هسته‌ای ایران و عملکرد این کشور در منطقه به علاوه مسائل دیگر منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گیرد

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایسنا،سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود تایید کرد جان کری وزیر خارجه این کشور قرار است در سفرش به روسیه با مقامات بلند پایه این کشور شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

هارف در این باره گفت: کری که روز 12 ماه مه (سه شنبه) با مقامات روس دیدار می‌کند قرار است درباره‌ مسائل مختلف دو جانبه و منطقه‌ای شامل ایران ، سوریه و اوکراین رایزنی کند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: با توجه به اینکه ما به ضرب‌الاجل 30 ژوئن برای حصول یک توافق هسته‌ای با ایران نزدیک می‌شویم و روس‌ها در این مساله در کنار ما قرار داشتند و به علاوه ادامه ناآرامی‌ها در اوکراین لازم است که درباره‌ این مسائل با مقامات روسیه گفت‌وگو شود.

وی در ادامه این نشست خبری به دیدار اخیر کری با وزرای امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اشاره و آن را مثبت ارزیابی کرد.

هارف افزود: کری که به تازگی در ریاض با ملک سلمان و دیگر مقامات عربستانی دیدار کرده گفت و گوهای بسیار خوبی را با آنها داشته است. وی همچنین در پاریس با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) دیدار و درباره‌ی جزئیات مذاکرات هسته‌ای با ایران و موضوعاتی که قرار است در کمپ دیوید مطرح شود رایزنی کرد که مثبت بوده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نتایج نشست کمپ دیوید چه چیزهایی خواهد بود گفت: من پیش از برگزاری این نشست پیش بینی درباره‌ی آن انجام نمی‌دهم اما قرار است مساله هسته‌ای ایران و عملکرد این کشور در منطقه به علاوه مسائل دیگر منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گیرد.