رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد فروشگاه‌های بزرگ با بیش از دو هزار متر مربع زیربنا در استان خبر داد

به گزارش ندای گیلان از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جریان بازدید از شرکت‌های پخش کالای گیلان با اشاره به پشتیبانی از متقاضیان ساخت میدان میوه و تره‌بار در استان اظهار کرد: میدان مذکور به منظور احداث انبار و سردخانه برای عرضه‌کنندگان کالای کشاورزی ایجاد می‌شود و اکنون متقاضی برای اجرای آن وجود دارد.

وی از احداث میدان میوه و تره‌بار مکانیزه با سازوکار جدید امسال در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون 200 واحد اعلام آمادگی کردند و اگر بتوانیم سیستم بانکی را تشویق به حمایت از این واحدها کنیم، طرح اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه احداث میدان میوه و تره‌بار مکانیزه نیازمند 200 میلیون تومان تسهیلات برای هر کدام از واحدها است، تصریح کرد: متقاضیان طرح مذکور پیگیر اجرایی شدن آن هستند.

منتظری ایجاد سایت نمایشگاه پایانه صادراتی گل و گیاه را از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواند و بیان کرد: پایانه مذکور به منظور صادرات گل و گیاه و محصولات کشاورزی در آستارا احداث می‌شود.

وی خواستار اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث پایانه گل و گیاه در گیلان شد و گفت: سازمان توسعه تجارت شش درصد یارانه تسهیلات برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته و بخشی از سود از این طریق پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان، خاطرنشان کرد: احداث نمایشگاه بین‌المللی مذکور نیازمند 100 میلیارد ریال تسهیلات است.

منتظری، ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی گیلان را در حوزه تجارت خارجی پروژه‌ها با همکاری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد نمایشگاه بین‌المللی توسط معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حال پیگیری است.

وی در ادامه با تأکید بر پشتیبانی از متقاضیان تاسیس فروشگاه‌های بزرگ، چندمنظوره و زنجیره‌ای در گیلان، اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان مهم بوده و این روند آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد فروشگاه‌های بزرگ با بیش از دو هزار متر مربع زیربنا در استان خبر داد و افزود: محلی برای اختصاص تسهیلات به منظور حمایت از طرح مذکور وجود ندارد.

منتظری با بیان اینکه ایجاد پنج واحد فروشگاه بزرگ در گیلان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: فروشگاه‌های مذکور با همکاری اتاق اصناف استان ایجاد می‌شود.