همزمان با هفته میراث فرهنگی تفاهم نامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به امضا رسید.

به گزار ندای گیلان،در دومین روز هفته میراث فرهنگی تفاهم نامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با حضور شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان ، دکتر آبایی مدیرکل اداره بنادر و نماینده پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی به امضا طرفین رسید.

شهرود امیر انتخابی هدف از تنظیم این تفاهم نامه را تحکیم همکاری های مشترک با استفاده متقابل از دانش، تجربیات متخصصان و امکانات و تجهیزات یکدیگر عنوان کرد و گفت: شناسایی و ثبت آثار به جا مانده از پیشینه دریانوردی در سواحل استان گیلان مهمترین اولویت و دغدغه ما در این تفاهم نامه است.
وی افزود: در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل استان گیلان و اجرای پروژه های پژوهشی- کاربردی مشترک و به منظور کاهش هزینه ها و جلوگیری از موازی کاری ها و در نهایت ارتقای بهره وری این تفاهم نامه به امضا رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان  گفت: اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد موزه تخصصی دریایی و معرفی محوطه های تاریخی مرتبط با فعالیتهای دریایی – تاریخی استان و در نهایت همکاری در مطالعه ، شناخت و معرف آن به عمو مردم از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این همکاری سه جانبه می باشد.