مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: شش هزار و ۵۷۱ فرضت شغلی طی ده ماه نخست سال جاری توسط کمیته امداد استان ایجاد گردید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی با بیان اینکه پیش ­بینی شده در سال جاری ده هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان ایجاد گردد، تصریح کرد: تا کنون توانسته ایم با تحقق ۶۳ درصد برنامه پیش بینی شده، ۶ هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی در استان ایجاد نماییم.

وی، با اشاره به تحقق ۶۹ درصدی برنامه پیش ­بینی شده پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: طی ده ماه نخست سال جاری مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به این افراد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد: این پرداختی ها از محل اعتبارات بانکی ۲۶۲ میلیارد تومان و از محل صندوق امداد ولایت ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

اهرابی درباره الویت ایجاد فرصت شغلی، بیان کرد: اولویت بندی ها بر اساس بخشنامه ای مدون به ترتیب شامل مددجویان معیشت بگیر، اعضای خانوار آنها با اولویت سرپرست خانوار، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، همسران بیکار زنان سرپرست خانوار واجد ازدواج مجدد و سایر واجدین شرایط تک و چند خدمتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود، افزود: برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده ها و افزایش تولید ملی از دیگر اهداف ایجاد فرصت شغلی می باشد.

وی، در تشریح طرح راهبران شغلی، گفت: طرح راهبران شغلی یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان است که در حال حاضر تعداد ۱۷۴ راهبر شغلی در سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

اهرابی، با بیان اینکه راهبر شغلی در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده، افزود: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، درباره مزایای طرح راهبری شغلی، گفت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری ازجمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

وی، با تأکید بر توانمندسازی مددجویان، افزود: توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.