رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران و مسئولان از مکان انباشت زباله در شهرستان آستانه اشرفیه و تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران و مسئولان از مکان انباشت زباله در شهرستان آستانه اشرفیه و تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این بازدید با بیان اهمیت تفکیک زباله از مبدا و با توجه به اینکه در گذشته ۱۵٪ زباله‌ها از مبدا تفکیک می‌شدند و اکنون این تفکیک به زیر یک درصد رسیده است، اظهار داشت: طی روزهای آتی جلسه‌ای در دادگستری استان در راستای رفع مشکلات این منطقه و ارائه راهکارهای مناسب آن تشکیل خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان ضمن بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی لاهیجان، ایجاد تصفیه خانه برای تمامی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی این شهرستان را الزامی دانست و خاطر نشان کرد: آلودگی‌های ناشی از فاضلاب کارخانه‌ها موجبات آلودگی محل زندگی ساکنان منطقه و محیط زیست و بیماری مردم را فراهم کرده است و اگر مسئولان واحدهای تولیدی نسبت به تصفیه فاضلاب‌ها اقدام نکنند دستور قضایی در جهت تعطیلی و توقف این واحدها صادر خواهد شد.