فرماندار رشت با اشاره به سهمیه هفت هزار و ۵۹۶ موردی ایجاد فرصت شغلی برای دستگاه های اجرایی این شهرستان، گفت: از ابتدای امسال ۸۶۱ مورد فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه کارگروه اشتغال رشت با اشاره به ضرورت حرکت جهادی در راه تحقق اهداف دولت برای ریشه کنی و به حداقل رساندن معضل بیکاری، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با احصا و فهرست علل کندی پیشرفت مراحل دریافت تسهیلات ایجاد اشتغال، موارد را برای رفع موانع و تسریع در پیشبرد امور به بانک‌های عامل منعکس کنند.

امام پناهی با تاکید بر اینکه هدف از اختصاص اعتبارات اشتغالزایی ایجاد مشاغل پایدار است، افزود: دستگاه‌های مربوطه و بانک‌های عامل در هماهنگی با مجموعه فرمانداری نسبت به نظارت و پایش مراحل اختصاص تسهیلات اشتغالزایی و چگونگی صرف اعتبارات در محل مخصوص خود، از مرحله تشکیل پرونده تا ایجاد اشتغال اقدام کنند.

وی افزود: با هدف ایجاد اشتغال پایدار، انحراف در هزینه کرد تسهیلات دریافتی و استفاده از آن در حوزه‌های دیگری به جز طرح ارائه شده برای ایجاد اشتغال، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

فرماندار رشت با اشاره به لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در زمینه جذب کامل اعتبارات اشتغال زایی اختصاص یافته به شهرستان رشت، اظهار داشت: تاکنون با جذب ۱۳ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال گذشته برای ۳۰۹ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد هفت هزار و ۵۹۶ مورد ایجاد اشتغال بر عهده دستگاه اجرایی نهاده شده است، ادامه داد: که از ابتدای سال تاکنون ۸۶۱ مورد آن محقق شده و دستگاه‌های اجرایی متعهد به ایجاد اشتغال موظف به ثبت روزانه آمار در سامانه رصد هستند.

امام پناهی در ادامه با اشاره به اینکه تعمیم موارد فساد اداری به مجموعه کارکنان دستگاه‌ها جفا بزرگی در حق پرسنل خدمتگذار دستگاه‌های اداری است، اظهار کرد: نگاه عمل گرا و به دور از سیاه نمایی در راستای راهبرد فساد ستیزی دولت سیزدهم و همچنین پرهیز از کلی گویی غیر مستند، لازمه هر گونه تلاش متعهدانه و جهادی در بستن روزنه‌های فساد و مبارزه با عوامل فساد اداری است.

وی افزود: بیان و نقل اظهارات کلی، غیر مستند و بدون ذکر منبع معتبر ضمن ایجاد جو روانی منفی و مجموعه اقدامات فساد ستیز موجب فرار سرمایه و ایجاد محیطی ناامن برای سرمایه گذاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان می‌شود.