شهردار رشت توسعه شبکه فیبرنوری را در شهر رشت از اهداف مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری خواند و ابراز داشت: پروژه فیبرنوری شهرداری رشت در واقع منبع درآمدی پایدار و مطمئن برای این مجموعه محسوب می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،در جلسه ای که با حضور دکتر فیضی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (شرکت فناپ تلکام) و برخی مدیران شهرداری برگزار شد، پروژه فیبرنوری را از پروژه‌های مهم شهر هوشمند رشت دانست و گفت: فیبر نوری منبع درآمدی پایدار و مطمئن برای شهرداری رشت محسوب می‌شود.

 سید امیر حسین علوی شهردار رشت اظهار داشت: با وجود تنگناها و موانعی که وجود دارد، شهرداری رشت توانسته پروژه فیبرنوری را تا حدی به پیش ببرد.

شهردار رشت ارتقاء جایگاه رشت در حوزه سیستمهای کنترل پایش تصویری را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: سیستمهای کنترل پایش تصویری باید هر چه سریعتر به مناطق و نواحی شهر رشت گسترش یابد. از طرفی شهرداری هم تلاش می‌کند در جهت افزایش ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان اقدام نماید.

سید امیر حسین علوی تعیین تکلیف و تکمیل مجموعه دیتا سنتر و ساختمان مانیتورینگ را هم خواستار شد و عنوان کرد: شهر رشت متاسفانه در حوزه‌های مختلفی دچار عقب‌ ماندگیهایی است و مجموعه مدیریت شهری درصدد جبران این کمبودها و تقویت ارائه خدمات خود به شهروندان است.

وی توسعه شبکه فیبرنوری را در شهر رشت از اهداف مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری خواند و ابراز داشت: پروژه فیبرنوری شهرداری رشت در واقع منبع درآمدی پایدار و مطمئن برای این مجموعه محسوب می‌شود.

شهردار رشت رویکرد نوین شهرداری در مدیریت درآمدها و هزینه‌ها را نیز مورد توجه قرار داد و اذعان کرد‌:‌ اجرا و توسعه پروژه فیبر نوری علاوه بر درآمدزایی، صرفه جویی در هزینه‌های ارتباطات شهرداری رشت را در پی خواهد داشت، چرا که سالانه مبالغ کلانی از سوی شهرداری در این راستا هزینه می‌شود.

علوی دیگر مزایای اجرای پروژه فیبر نوری را برشمرد و خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری بستر و زیرساخت اصلی امکان کنترل تخلفات رانندگی در سطح شهر با استفاده از دوربین های کنترل ترافیک شهرداری میسر خواهد شد.

شهردار رشت در پایان اظهار داشت: بدون شک پروژه فیبر نوری، بستر ارتباطی مناسب و سریعتری را در حوزه الکترونیک برای عموم شهروندان فراهم می‌سازد.

همچنین در این جلسه دکتر فیضی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (شرکت فناپ تلکام) نیز سخنانی را در خصوص نحوه همکاری مشترک با شهرداری رشت ایراد نمود .