پزشکیان گفت:دلیل اینکه نمی توانیم به جوانان پاسخ دهیم چیست آیا اسلام نمی تواند جوابگوی سوالات آنها باشد یا اینکه ما توان منطقی صحبت کردن با جوانان را نداریم. با زدن و زندانی کردن مشکل حل نمی شود.

به گزارش ندای گیلان،مسعود پزشکیان بعدازظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت «آیت الله هاشمی رفسنجانی» که در سالن شهدای خدمتگزار مجتمع فرهنگی و هنری سیدالشهدای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه دو تن بیش از دیگران از سوی مخالفان مورد تهاجم قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه این دوتن آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی بودند، افزود: این افراد با سندسازی و دیوارنویسی در دانشگاه ها این دو تن را فئودال و سرمایه دار خطاب می کردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه چنین طرز تفکری ۳۰ سال بعداز پیروزی انقلاب در یک برهه ای از زمان دوباره تکرار شد، خاطرنشان کرد: برای بسیاری جالب بود که این توهین ها و تهمت ها از سوی افرادی بیان شده که در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ سیلی نخورده و شکنجه ای نشده بودند.

پزشکیان با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از مشکلات ما در سطح جامعه این بوده که ارزش افراد و شخصیت های بزرگ انقلاب و کشور را نمی دانیم، تصریح کرد: ممکن است که نقدهایی نیز نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود داشته باشد ولی ایشان یک شخصیت بزرگ بوده و بسیاری از کسانی که درباره ایشان صحبت کرده و می کنند در حد و اندازه او نبوده و نیستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، افزود: ایشان دنیا دیده و دارای نگاه باز مدیریتی بودند که براساس آن بسیاری از مسائل را قبل از وقوع آن درک می کردند.

وی با بیان اینکه معتقدم که اگر آیت الله رفسنجانی نبود انقلاب نیز در این جایگاه نبود، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام صحنه های مدیریتی جامعه نقش اساسی و کلیدی ایفا کرد.

این سیاستمدار اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه اگر هاشمی رفسنجانی نبود شاید خیلی سال پیش این انقلاب بهم می خورد، گفت: رهنمودها و جهت گیری امام خمینی (ره) توسط چه کسی هدایت و مدیریت شده و به این جایگاه رسید.

نقش غیرقابل انکار آیت الله هاشمی در دستاوردهای بدست آمده انقلاب

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید برحضور آیت الله هاشمی در تمام صحنه های کشور، ادامه داد: دستاوردهایی که در طول سال های گذشته به دست آمده است به واسطه وجود مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید بهشتی و روحانیتی از این گروه بودند که نگاه بازتری داشتند.

پزشکیان با بیان اینکه کسی به سادگی نمی تواند جایگاه آیت الله هاشمی را به دلیل علم، تجربه، مدیریت و سایر موارد به دست آورد، افزود: دانستن با توانستن بسیار متفاوت است.

این چهره شاخص اصلاح طلب با اشاره به اینکه همگان می دانند که باید در سطح جامعه عدالت پیاده و فاصله درآمدی کم شود، تصریح کرد: گفتن این مسائل در پشت تریبون ها و در سخنرانی ها آسان ولی در عمل سخت است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه در کشور مدعی هستیم که می خواهیم اسلام را پیاده کنیم، گفت: دلیل بروز چنین مشکلاتی در جامعه چیست چه کسی مقصر است آیا غیراز ما فرد دیگری مقصر است؟ این ما هستیم که یا نمی دانیم یا می دانیم، درک و فهم ما ناقص است و یا میدانیم ولی توان اجرای آن را  نداریم.

وی گفت: چگونه ممکن است که نتوانیم با جوانان کشور خود صحبت کرده و مشکلات آنها را شناسایی و حل کنیم.

پزشکیان در ادامه با تأکید براینکه براساس اعتقادات و باورهای ما برای مشکلات جوانان راه حل وجود دارد، یادآورشد: دلیل اینکه نمی توانیم به جوانان پاسخ دهیم چیست آیا اسلام نمی تواند جوابگوی سوالات آنها باشد یا اینکه ما توان منطقی صحبت کردن با جوانان را نداریم. با زدن و زندانی کردن مشکل حل نمی شود.

به گفته این مسئول ناتوان بودن در صحبت کردن با مردم، جوانان و دانشجویان از سوی مسئولان و مدیران است و این تقصیر به دلیل عدم توان در مدیریت، رفتار و نوع برخورد است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان باید صدای مردم را بشنوند، ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی بود که نمی خواست خود را از صدای مردم جدا و از مردم  فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل علیرغم اینکه صدا و سیما، برخی نماینده در مجلس و مسئولان برعلیه ایشان صحبت کردند در روز تشییع وی چنین جمعیتی حضور داشتند.مهر