ندای گیلان: نشست هم اندیشی اساتید رشته عمران دانشگاه های استان گیلان با موضوع “اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن” برگزار شد. نشست هم اندیشی اساتید رشته عمران دانشگاههای استان گیلان با حضور تعداد کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اساتید و صاحب نظران رشته عمران و همچنین […]

ندای گیلان: نشست هم اندیشی اساتید رشته عمران دانشگاه های استان گیلان با موضوع “اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن” برگزار شد.

نشست هم اندیشی اساتید رشته عمران دانشگاههای استان گیلان با حضور تعداد کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اساتید و صاحب نظران رشته عمران و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت،نایب رئیس سازمان نظام مهندسی،ریاست و معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

در این نشست مهندس پورنصیری نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت :در خصوص آموزش وپژوهش در سازمانها متاسفانه به اندازه لازم توجه نشده است و اکنون سازمان نظام مهندسی افتخار پیدا کرده است در کنار سازمان مهم آموزشی کشور به عنوان اسپانسر این رویداد بزرگ حضور یابد که قطعا دستاوردهای علمی و آموزشی بسیاری این کنفرانس ملی خواهد داشت.

در ادامه دکتر نساج،معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهار داشت:براساس اهدافی که جهاد دانشگاهی  براساس سند بالا دستی بتن برای خود ترسیم کرده بود کنفرانسی با عنوان فناوری های نوین بتن و هشتیمن دوره از مسابقات ملی بتن را در برنامه خود در سال 94 قرار داده ایم که قرار است این اتفاق بزرگ را در اردیبهشت ماه شاهد باشیم .

وی درخصوص هدف جهاد دانشگاهی ازبرگزاری اولین برگزاری کنفرانس ملی بتن افزود:جمع آوری ایدهای جدید کاربردی در بحث بتن هدف اصلی ماست و جدای از بحث کنفرانس دوستان پیشنهاداتی که دارند را می توانند ارائه داده و ما از آنها حمایت های لازم را بعمل آوریم.

دکتر جمشیدی عضو شورای شهر نیز در این نشست افزود:اتفاق مهمی در سال 94 توسط جهاد دانشگاهی در حال وقوع است که بزرگان کشور در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی از آمادگی اعضای شورای شهر رشت از برگزاری اولین کنفرانس ملی فناوری نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات بتن خبر داد و خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه 8 نفر از 15 نفر اعضاء شورا عضو نظام مهندسی هستند قطعنا براساس اهمیت برگزاری چنین کنفرانس های علمی و تخصصی واقف بوده و حمایت های مادی و معنوی را در راستای برگزاری هرچه بهتر این اتفاق بزرگ خواهند داشت.

وی متذکر شد:در شهر از نظر دانش فنی شاید بسیار بالا باشیم به یمن حضور اساتید بزرگی همچون دکتر صدر که افتخار این استان محسوب میشوند اما در استفاده از تکنولوژی بتن هنوز در ساخت و سازها ی شهری در مراحل اولیه هستیم .

وی همچنین ضمن تشکر از دست اندرکاران این کنفرانس،برحمایت دستگاه های اجرایی استان از برگزاری این رویدادها تاکید نمود و اذعان داشت:قطعا نتایج این کنفرانس و اجماع آخرین یافته های علمی بتن می تواند در کیفیت ساخت سازهای بتنی در کشوربسیار اثر گذار باشد.

در ادامه این نشست دکتر صدر، ریاست کمیته علمی کنفرانس و مهندس رسولی، دبیر کمیته داوران، مهندس حاتمی، دبیرکمیته علمی و مهندس عزیزی، دبیر اجرایی کنفرانس و مسابقات، ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود از ابتدای فعالیت دبیرخانه و نقش حضور اساتید و حمایت آن ها از فعالیت های علمی اشاره داشته و در ادامه به صورت جلسه پرسش و پاسخ، به سوالات اساتید پاسخ گفته و از نظرات آن ها بهره مند شدند.