جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور شهید سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

به گزارش ندای گیلان،جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور شهید سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

 

* فاکس نیوز در خبری گفت که پنتاگون این حمله را تایید کرده است.

* روزنامه واشنگتن‌پست از اصابت دست‌کم 6 راکت به این فرودگاه خبر داده است.

* همزمان، الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرده صدای انفجار در اربیل شنیده شده است.

* گزارش‌هایی از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز این شهر دریافت شده است.

* یک مقام ارشد نظامی به فاکس‌نیوز گفت: ما از طرف ایران هدف حمله موشکی قرار گرفته‌ایم.

* سی‌ا‌ن‌ان: دست‌کم 10 راکت به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده است.

* سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در جریان گزارش‌ها قرار گرفته و اوضاع را به دقت تحت نظر دارد.

* برخی گزارش‌های تأیید نشده مدعی شده‌اند جنگنده‌های آمریکا از امارات پرواز کرده‌اند/ سپاه در بیانیه خود رسماً اعلام کرد که اگر از خاک کشوری علیه ایران اقدام شود هدف قرار خواهد گرفت.

* دقایقی قبل (ساعت 3:30 بامداد) موج دوم حملات موشکی ایران به مقر پایگاه‌ آمریکایی آغاز شد. این حملات حدود یک ساعت و نیم بعد از حملات اول آغاز شده است.

* به گفته سی ان ان: بجر پایگاه عین الاسد، یک پایگاه آمریکایی دیگر نیز مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

* ایران در این حملات از موشک های قیام و خانواده فاتح استفاده کرده است. گزارش اول و دوم

 

* کارشناس شبکه آمریکایی MSNBC: نداشتن برنامه برای رویارویی با ایران، ساعات ترسناکی را برای آمریکا رقم زده است.

* یک سخنگوی دولت بریتانیا در پی حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق گفت در حال بررسی فوری شرایط هستند و اولویت دولت بریتانیا حفظ امنیت پرسنل بریتانیایی حاضر در عراق است

*  لیندسی گراهام سناتور تندرو و متحد ترامپ از هیأت حاکمه آمریکا خواست که به حملات ایران پاسخ ندهند.

* واکنش سناتور آمریکایی: مدت‌ها پیش گفته بودم نظامیان ما باید به کشور بازگردند

سناتور رندپال در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه تروریست‌های آمریکایی در عراق: من امشب برای امنیت نیروهایمان در عراق دعا می کنم. من مدت ها پیش گفته بودم ترجیح ام این بوده که آنها (نیروهای آمریکایی) خیلی وقت پیش باید به کشور برگردند، اما این اقدام ایران اصلا توجیه پذیر نیست. ما باید قبل از این که این کار منجر به جنگ بی پایان دیگری در خاورمیانه شود تشدید تنش را متوقف کنیم.

* جان کری وزیر خارجه سابق  آمریکا در واکنش به تحولات اخیر: فکر می‌کنم این یک تراژدی برای جهان است که این دولت (آمریکا) به جای دیپلماسی با سرعت به سمت تقابل حرکت کرده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا سه شنبه به وقت آمریکا گفت: ما به دنبال آغاز جنگ با ایران نیستیم اما آماده پایان داده به آن هستیم.وی افزود: آنچه ما تمایل داریم شاهد باشیم کاهش تنش است.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز ضمن پوشش گسترده این حمله نوشته است که تنش بین ایالات متحده و ایران پس از آنکه نیروهای آمریکایی جمعه گذشته در حمله هوایی، سردار سلیمانی را در عراق به شهادت رساندند افایش یافته است.

تلویزیون ژاپن گزارش کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید شلیک این موشک ها انتقام ترور سردار سلیمانی بوده است.

بر اساس این گزارش سهام نیککی ژاپن نیز در ساعت ۱۰ امروز چهارشنبه ۲۵۵ واحد برابر با ۲.۴ درصد کاهش یافته است خبرگزاری رسمی ژاپن همچنین گزارش کرده است که قیمت نفت نیز افزایش یافته است.

شبکه خبری لبنان ۲۴ بامداد امروز (چهارشنبه) در خبری فوری گزارش کرد: انتقام سخت ایران با شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به ۲ پایگاه نظامی آمریکا در عراق آغاز شد.

لبنان ۲۴ افزود: منابع کاخ سفید و نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور را در جریان شلیک موشک های ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکایی ها در عراق قرار داده اند و او غافلگیر شده و اکنون اوضاع را رصد و پیگیری می کند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

این خبر تکمیل می شود…