میرسلیم گفت: تجربه حضور من در کمیته نجات غریق و نجات دادن انسان‌ها باعث می‌شود تا در نجات دادن وضع اقتصادی کشور نیز از آن استفاده کنم.

به گزارش ندای گیلان،سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (شنبه) در گفت‌وگو رادیویی خود ابتدا به ارائه شرح حالی از زندگی و سوابق اجرایی و تحصیلاتی خود پرداخت و گفت: در سال ۵۷ و همراه با تحولات انقلابی در گروهی محرمانه به نام پویای توحید به فعالیت سیاسی پرداختم که در یکی از راهپیمایی‌های همان سال و قبل از انقلاب در تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفتم و نتوانستم در راهپیمایی هفده شهریور آن سال شرکت کنم.

وی در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: زمانی که این سفارت تسخیر شد با اسنادی که بدست آمد معلوم شد که واقعاً لانه جاسوسی بوده است،‌ بعد از این اتفاق بود که دولت موقت استعفا کرد و مرحوم هاشمی رفسنجانی سرپرستی امور را به عهده گرفتند و از من خواستند معاونت سیاسی،‌اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم. من اولین حکم رسمی خود را از مرحوم هاشمی رفسنجانی گرفتم.

 وی همچنین در ادامه به ارائه فعالیت‌های خود در ایام بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در وزارت کشور ما مسائل مختلفی داشتیم که یکی از این مسائل، مسئله آمل بود که معروف به شهر هزار سنگر شده بود،‌در این شهر با همت مردم آمل بالاخره شهر از منافقین پاکسازی شد. از دیگر مشکلات ما عدم هماهنگی بین نیروهای سه گانه شهربانی، کمیته های انقلاب و ژاندارمری بود که من با حفظ سِمت برای اداره شهربانی کشور انتخاب شدم که موجب شد فعالیت‌ها در این حوزه روال بهتری را طی کند.

وی همچنین در ادامه توضیحات خود در خصوص فعالیت‌های اجرایی بعد از انقلاب و در دوران جنگ گفت: در سال ۵۹ و با آغاز جنگ تحمیلی مرحوم رجایی که از وضعیت جنگ‌زده‌ها ابراز نگرانی ‌می‌کردند از من خواستند که با حفظ سِمت به امور مربوط به مهاجرین و جنگ‌زده‌ها بپردازم که در این حوزه با بررسی‌های دقیق علمی یک کار عملی و فوری برای رفاه جنگ‌زده‌هایی که از همه چیز محروم بودند انجام دادند به‌طوری که وقتی که به خدمت امام رسیدیم ایشان که از جریان امور مطلع شدند در این مورد فرمودند: این جنگ‌زده‌ها خود لشگری شده‌اند در مقابل صدام “.

میرسلیم در ادامه صحبت‌های خود به مسئله منافقین و غائله بنی صدر اشاره کرد و روزهای تلخ بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ویارانش و همچنین بعد از آن شهادت مرحوم رجایی و باهنر را در دفتر نخست وزیری تداعی و بازنمایی کرد.

وی به دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ قبل از انتخاب شدن آیت الله خامنه‌ای به مقام ریاست جمهوری هیچ وقت نهاد ریاست جمهوری به شکلی که الان هست شکل نگرفته بود، در تیرماه سال ۶۰ ایشان برای ساماندهی نهاد ریاست جمهوری و مشاورت عالی خود از من دعوت کردند،‌نهاد ریاست جمهوری در واقع با آمدن من شکل و سامان گرفت.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: در سال ۷۵ نیز رهبری خواستند تا ساختار جدیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدهند که از من هم برای این مسئله دعوت کردند که باعث شد از آن سال تا امروز همچنان عضو مجمع تشخیص مصلحت و همچنین عضو کمیته علمی،‌فرهنگی و کمیته نظارت بمانم. این مسئولیت‌ها به من اجازه میدهد تا در مسائل مختلف مربوط به برنامه ریزی در جریان امور کشور باشم که با افتخار می‌گویم در بیش از هزار بند از قوانین برنامه ریزی این کشور دخالت داشته‌ام .

میرسلیم ادامه داد: در سال ۱۳۸۵ با فعالیت خوب جوانان موفق شدیم موتور ملی را به ثمر برسانیم که آقای احمدی نژاد از آن رونمایی کرد و در سال ۸۷ موفق شدیم این موتور ملی را به تولید انبوه برسانیم بعد از این بود که بر لزوم طراحی و ساخت موتورهای سنگین دیزلی برای راه‌آهن،‌نیروگاه‌ها و نیروی دریایی تأکید و همت گماشتیم که بالاخره توانستیم موتور دیزلی ملی را با کمک فارغ التحصیلان داخلی طراحی و عملی کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به علاقه من به ورزش و مخصوصاً شنا و همینطور روحیه سحرخیزی که دارم آقای غفوری فرد در دوران هاشمی رفسنجانی از من خواستند تا ریاست کمیته نجات غریق را به عهده بگیرم که از آن زمان تا به حال حدود ۱۴۰ هزار نیرو در این کمیته داریم که قبل از آن تنها هفتاد نفر بودند و در طول این ده سال بیش از ۷۵۰۰۰ نفر را توانسته‌ایم نجات بدهیم.

میرسلیم در پایان گفت: تجربه حضور من در کمیته نجات غریق و نجات دادن انسان‌ها باعث می‌شود تا در نجات دادن وضع اقتصادی کشور نیز از آن استفاده کنم. در این زمینه با توجه به جوایز و انتخاب شدن به عنوان حامی نجات غریق جهانی از سوی کمیته جهانی نجات غریق و همچنین فعالیت‌های زیست محیطی من برای کاهش آلودگی آلاینده‌های شهر تهران اگر موفق شویم اعتماد مردم را به دست بیاوریم به کمک همکاران خوب و با تجربه خود می‌توانیم وضعیت امور را بهبود بخشیم.