آیت الله رسولی محلاتی با اشاره به اهمیت تلاوت و حفظ قرآن از دیدگاه آیات و روایات گفت: کسی که قرآن را حفظ کند، خدا او را به بهشت وارد می‌کند و می‌تواند 10 نفر از خاندانش را که واجب است به جهنم بروند، شفاعت کند.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات دارالقران امام علی(ع)، با بیان چند حدیث درباره اهمیت قرائت قرآن، گفت: در احادیث مختلف از ائمه(ع) بیان شده: قرآن را بخوانید و آن را حفظ کنید. آن دلی که قرآن را حفظ کند و در خود جای دهد، از عذاب جهنم در امان است و یا در حدیثی دیگر آمده، کسی که قرآن را حفظ کند، خدا او را به بهشت وارد می‌کند و می‌تواند 10 نفر از خاندانش را که واجب است به جهنم بروند، شفاعت کند. پس شما عزیزان سعی کنید همه کلام و سخنان‌تان ذکر قرآن و آیات الهی باشد.

وی با انتقاد از قرائت کم قرآن در مجالس تحریم، گفت: برخی از افرادی که در مجالس فاتحه شرکت می‌کنند، چندان مذهبی نیستند و به خاطر صاحب عزا و دوستی و فامیلی در این مراسم حاضر می‌شوند. پس مجالس فاتحه فرصت بسیار خوبی است که بتوان آیات الهی را به این‌گونه افراد معرفی کرد، اما متأسفانه در این مجالس تلاوت قرآن به‌صورت کاملاً تشریفاتی و کوتاه است و بیش‌تر وقت جلسه را شعرخوانی مداحان پر می‌کند.

آیت‌الله رسولی محلاتی بیان روایات و مقاتل نامعتبر در مراسم تحریم را یک آفت دانست و گفت: در مراسم فاتحه نه تنها قرآن کم خوانده می‌شود،‌ بلکه مداحان‌ به سراغ اشعاری می‌روند که روایات آن مدرک محکمی ندارد و حتی برخی از این روایات کذب است. متأسفانه این کارها روی افرادی که چندان مطالعه و تحقیق در کارهای مذهبی ندارند، اثر خوبی نمی‌گذارد.

وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به قرائت قرآن به‌جای شعرخوانی گفت: شخصی نزد امیرالمؤمنین(ع) شعری درباره بی‌وفایی دنیا خواند، امام علی(ع) خطاب به وی گفت: به‌جای خواندن این اشعار، آیات قرآن را برای مردم بخوان و خود امام شروع به خواندن آیات 25 تا 29 سوره «دخان» که درباره همین موضوع است، کرد و به این فرد گفت: اگر می‌خواهی در مورد بی‌وفایی دنیا برای مردم صحبت کنی، این آیات را بخوان.

آیت‌الله رسولی‌ محلاتی با درخواست از قاریان قرآن مبنی بر تلاوت مستمر آیات الهی، گفت: خود من وصیت کرده‌ام در مراسم ختمم، جز آیات قرآن هیچ چیزی خوانده نشود. از شما عزیزان هم درخواست می‌کنم از هر فرصتی برای شناساندن و معرفی آیات الهی به مردم، استفاده کنید، زیرا امام علی(ع) از پیامبر مکرم(ص) اسلام روایت می‌کند که بهترین اعمال در پیشگاه خداوند، قرائت قرآن است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9H4Z31