رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آستارا گفت: طرح ارتقای ایمنی با اهدای ۶۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران در روستای ویرمونی آستارا اجرا شد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا ، رمضان دانش گفت: هفدهمین دوره طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در حضور مسئولین محلی با اهدای ۶۰ عدد کلاه ایمنی و تعدادی بادگیر و تی شرت شب نما به موتورسواران روستای ویرمونی این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: با توجه به اینکه راه‌های روستایی بیشترین آمار تلفات جانی و مالی مربوط به تصادف راکبان موتورسیکلت را به خود اختصاص داده، این طرح نیز به منظور کاهش تلفات در حوادث و سوانح رانندگی به اجرا درآمده است.

رمضان دانش افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت با مواردی از جمله آشنایی با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات آشنا شدند.

وی گفت: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین نحوه استفاده از کلاه ایمنی به طور حتم خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی به حداقل می‌رسد.