در جلسه پیگیری پروژه های محرومیت زدایی ارتش در شهرستان فومن توسط فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش 50 ویلچر به ارزش 120 میلیون تومان به بهزیستی فومن اهداء شد .

به گزارش ندای گیلان،به منظور پیگیری آخرین وضعیت پروژه های محرومیت زدایی ارتش در شهرستان فومن مدیرکل بهزیستی با فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش و مدیرعامل انجمن خیرین دانشکده علوم پزشکی گیلان ملاقات کردند.
در نشستی که با حضور این مسئولان در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد، درخصوص آخرین وضعیت پروژه های ارتش در شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان گیلان ادامه دارد

سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه ذاتی ارتش دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشور است اما در کنار آن در شرایط بحران های طبیعی و انسانی، همچنین در راستای محرومیت زدایی، ارتش به خدمت مردم می رسد.
وی افزود: بحث بازسازی بیمارستان به سرعت در حال انجام است که ۸ تخت icu برای پوشش این منطقه تهیه شده و پیش بینی می شود تا شهریورماه تکمیل و تجهیز و به بهره برداری برسد و برنامه ریزی و پیگیری تجهیز مصلای شهرستان نیز ادامه دارد.

سرهنگ خلبان رحمانی با بیا اینکه اززمان شیوع بحران کرونا ارتش در تمام نقاط کشور به کمک حوزه درمان حرکت کرده است ، افزود:پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان گیلان با کمک استاندار و مسئولان شناسایی شد که بیشترین محرومیت‌ها در غرب گیلان وجود دارد و ارتش با تمام توان با همکاری سپاه پاسداران برای رفع این محرومیت‌ها در فومن مستقر شده است که در این شهرستان با همکاری فرماندار و فرمانده سپاه منطقه به سرعت در حال انجام است و ساخت مسکن محرومان ادامه دارد .

وی درادامه افزود : هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهت رفع کاستی ها در حوزه بهزیستی شهرستان فومن ۵۰ ولیچر اهدا ء می کند .

محرومیت زدایی ارتش مایه تحول عظیم در حوزه درمان فومن شد

در ادامه فرماندار فومن نیز در سخنانی خدمات ارتش در این شهرستان را قابل تقدبر دانست و گفت : نقش ارزشمند ارتش در بازسازی و تجهیز بیمارستان فومن به دستگاه های بیمارستانی از جمله ام آر آی و سی تی اسکن که نیاز مبرم شهرستان این شهر بود توسط تصمیم فرمانده هوانیروز ارتش میسر شد و حضور ارتش در مبارزه با کرونا و تجهیز و بازسازی مراکز بهداشتی شهرستان مایه تحول عظیم در حوزه درمان فومن است .
وی با بیان این که با مساعدت ارتش، فومن به زودی به قطب درمانی در غرب استان تبدیل خواهد شد، فعالیت های ارتش در زمینه محرومیت زدایی را مورد توجه قرار داد و مشارکت آن در احداث مسکن محرومین برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی شهرستان را امری ارزشمند دانست.
به گفته فرماندار شهرستان، با پیگیری های انجام شده، مقرر گردیده که ارتش در کنار پروژه های اصلی خود شامل نوسازی و تجهیز بیمارستان شهر فومن با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان، مبلغ ۲ میلیارد تومان دیگر را به اداره کل بهزیستی استان پرداخت کند تا به طور ویژه فقط برای رفع نیازمندی های خانوارهای تحت پوشش در شهرستان فومن هزینه شود.

شهرستان فومن فاقد ماشین اورژانس اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان آخرین آمار و تشریح خدمات ارائه شده این سازمان به افراد و خانوارهای تحت پوشش، از وجود ۶۵ هزار خانوار تحت پوشش در بهزیستی استان خبر داد که از این میان، ۴۳ هزار خانوار دارای معلول، ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار، معلول و افراد آسیب پذیر و همچنین ۵ هزار نفر شامل معتادان، معلولان و بیماران در مراکز وابسته به این سازمان نگهداری می شوند.
وی با بیان این که شهرستان فومن فاقد ماشین اورژانس اجتماعی است و تنها خودروی در حال خدمت نیز استیجاری است، خواهان توجه بیشتر تمام متولیان و معاضدت در رفع کاستی ها و بهبود خدمات ارائه شده به خانوارهای تحت پوشش شد.
دکتر نحوی نژاد با تشریح اقدامات این سازمان و افزایش خدمات و حمایت های انجام شده از خانوارهای تحت پوشش بهزیستی، از انجام رایزنی های فشرده این سازمان از جمله همکاری با ارتش و سپاه برای ارتقای سطح معیشت مددجویان خبر داد.

طیبه قدیمی