در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد، آموزش و پرورش و بانک ملّی استان گیلان، تعداد 161 دستگاه تبلت تهیه و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، در مراسمی که بدین منظور برگزار شد، گفت: بر امام راحل عظیم الشأن دردو می فرستیم که نهاد کمیته امداد را بنا نهاد تا فرصت خدمت به عزیزترین افراد جامعه و ولی نعمتان انقلاب فراهم گردد.
عباس اهرابی، با اشاره به اینکه در دوران کرونا با تلاش آموزش و پرورش، چرخ آموزش متوقف نگردید، تصریح کرد: ما هر چه داریم و در هر جایگاهی هستیم بابت زحمات معلمان گرامی و آموزش های این عزیزان است.
وی، ادامه داد: اکنون نیز ما وظیفه داریم، بسترهای لازم برای فراگیری آموزش فرزندان این مرز و بوم و زمینه تربیت مدیران آینده را فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: تا کنون ۴۵۰۰ دستگاه تبلت با هم افزایی خیّرین و سایر مجموعه ها تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.
محمد رحمتی “مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان” نیز در این نشست، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های کمیته امداد درخصوص رفع نیازهای دانش آموزان بی بضاعت، گفت: نهاد مقدس کمیته امداد که مزیّن به نام مبارک امام(ره) می باشد، همواره همراه و مددکار ما بوده است و هر جا کمک خواسته ایم، ما را یاری کرده اند.
رحمتی، با اشاره به اینکه در دوران کرونا بسیاری از معلمان با تشکیل کمپین های مختلف، اقدام به تهیه تبلت برای دانش آموزان خود نمودند، اضافه کرد: دوران کرونا باعث گردید ظرفیت های عظیمی از مواسات و همدلی فعال گردد و تمام عزیزانی که نسبت به آموزش و تربیت دانش آموزان حساس هستند را این عرصه وارد میدان شدند.
سیدرسول میرخلفی “مدیر امور شعب بانک ملّی استان گیلان” نیز در ادامه با اشاره به اینکه بانک ملّی در راستای مأموریت های اجتماعی خود، خدمات متعددی انجام داده است، گفت: مشارکت در ساخت مدرسه، مسجد و تهیه بسته های کمک معیشتی تنها بخشی از این اقدامات است.
میرخلفی، اظهار کرد: با نگاهی به سرگذشت بسیاری از بزرگان به این نتیجه می رسیم که سختی و مشقّت مانع پیشرفت نمی گردد و باید باور داشته باشیم که خداوند حامی شماست و نگاه ویژه ای به شما دارد.
وی، افزود: امروز برای مجموعه بانک ملّی روز بسیار خوبی است که توفیق یافتیم گامی کوچک برای آینده سازان این نظام برداریم و امیدواریم این عزیزان با کسب علم و دانش، افراد مفیدی برای جامعه باشند.
لازم به ذکر است در راستای این تفاهم نامه تعداد ۱۶۱ دستگاه تبلت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که به صورت هم افزایی توسط کمیته امداد و بانک ملّی تهیه و در اختیار دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان قرار خواهد گرفت.