اما آن‌طور که این خبرگزارها نوشته اند، او از دادن پاسخ‌های بیشتر امتناع کرده است.

این خاصیت احمدی‌نژاد است. در این سه‌سالی که از سیاست دور بوده، در آغاز هر سال کنشی از خود نشان داده که گویا قصد بازگشت دوباره به عرصه سیاست را دارد.

هر سال عازم جنوب می‌شود و به کاروان «راهیان‌نور» می‌پیوندد و در حاشیه‌های این سفر سخنرانی هم می‌کند.

گاهی هم در حاشیه مراسم ختمی دیده می‌شود و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر بازگشتش به قدرت، سخنانی دو‌پهلو بر زبان می‌آورد و تفسیر آن را به عهده مخاطب می‌گذارد؛ اگرچه اطرافیانش همواره می‌گویند او همچنان بنایش سکوت است و قصدی بر بازگشت ندارد. حتی شنیده شد که او به برخی نزدیکان دفترش که قصد ورود به انتخابات مجلس دهم را داشته‌اند، هشدار داده که در‌این‌صورت دیگر حق ورود به دفتر او را ندارند؛ اما با‌وجود همه اینها سال ٩٥ برای احمدی‌نژاد سال دیگری است و حرف‌های دو‌پهلویش را می‌توان جور دیگری و متفاوت با سال‌های قبل تفسیر کرد، تا جایی که دیروز در پاسخ به پرسش «تسنیم» که آیا شما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ کاندیدا خواهید شد یا نه؟ گفته است:

«ان‌شاء‌الله سال ٩٦ همه همدیگر را خواهیم دید». ٩٦، سال انتخابات ریاست‌جمهوری است و اگر او سودای بازگشت به قدرت را داشته باشد، باید امسال فعال شود.

به نظر می‌رسد که تسنیم از احمدی‌نژاد سؤال‌های دیگری هم پرسیده و احتمالا از او خواسته که نظرش را درباره آمدن یا نیامدن شفاف‌تر اعلام کند؛

اما آن‌طور که این خبرگزاری نوشته، او از دادن پاسخ‌های بیشتر امتناع کرده است. 
زمزمه جدی بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت بعد از شکست اصولگرایان در تهران و برخی شهرها از سوی طیف‌هایی از این جناح و نزدیکان احمدی‌نژاد مطرح شد.

گفته می‌شود که حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در فهرست تهران هم سهمیه خوبی داشت؛ اما از ورود به مجلس باز ماند، یکی از طیف‌های اصولگرای مُصر بر آمدن احمدی‌نژاد است.

حامیان احمدی‌نژاد معتقدند که اصولگرایان بدون احمدی‌نژاد شانسی برای بازگشت به قدرت، به‌ویژه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند. برخی نزدیکان احمدی‌نژاد هم معتقدند که فشارها برای فعال‌شدن او نسبت به سه سال گذشته بیشتر شده و این فشار می‌تواند احمدی‌نژاد را برای آمدن راغب‌تر کند. حمیدرضا نقاشیان، قائم‌مقام وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، چندی قبل در مقایسه سفر نوروزی هاشمی و احمدی‌ن‍ژاد در یادداشتی نوشته بود: «در خبر‌ها آمده بود احمدی‌نژاد به ‌جای کیش به مناطق عملیاتی راهیان نور رفته است و تعطیلات را در این فرصت می‌گذراند که تفاوتی بسیار است در اندیشه ایشان با آنان که با بیش از صد نفر میهمان برای خوش‌گذرانی به کیش رفته‌اند». در روزهای آغازین سال ٩٥ هم خبری درباره بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست، آن هم با شعار پرداخت «یارانه ٢٥٠هزارتومانی» مطرح شد. همه این اخبار، بر گمانه‌زنی‌ها برای بازگشت دوباره محمود احمدی‌نژاد دامن زده است.