فرمانده انتظامی گیلان از انهدام ۲۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان خبر داد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

به گزارش ندای گیلان،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۲۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان و بهره‌گیری حداکثری و هدفمند از امکانات و تجهیزات، عرصه را بر فعالیت سوداگران مرگ تنگ کرده است، افزود: بهترین و اثربخش‌ترین شیوه مقابله با مواد مخدر، پیشگیری اجتماعی و آگاه‌سازی عمومی به ویژه قشر جوان جامعه از آسیب‌ها، تهدیدات و خطرات مواد مخدر است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای طرح‌های پلیس با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز، برخورد با قاچاقچیان، خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر اظهار داشت: در کنار مبارزه قاطع با سوداگران مرگ، اطلاع‌رسانی و توسعه آموزش‌های همگانی با تکیه بر ابزار رسانه، محیط اجتماعی سالمی را برای انجام فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند.

سردار ملکی همچنین از انهدام ۲۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان خبر داد و گفت: ۶۳ دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان و سوداگران مرگ نیز در این مدت توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

وی با اشاره به تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تصریح کرد: شهروندان در تمام ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق سامانه ۱۱۰ با ارائه گزارش و اطلاعات خود در خصوص مواد مخدر، پلیس را در تامین امنیت و ارتقاء آن یاری کنند.