نماینده ولی فقیه در گیلان عاشورا را حدیث جاری در تمام ادوار تاریخ عنوان کرد و گفت: عاشورا را عاشورایی نگه‌دارید و پیرایه به عزادارای امام حسین(ع) بسته نشود.

به گزارش ندای گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) قرار داریم اظهار کرد: محرم شورشی در جهان پدید آورده که نظیر آن در تاریخ وجود ندارد.
وی به حضور سه میلیون نفری مسلمانان در اجتماع بزرگ مکه اشاره کرد و افزود: تعداد 20 میلیون نفر در اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می‌کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه همه می‌خواهند بدانند امام حسین(ع) صحنه بی‌نظیر عاشورا را چگونه ایجاد کرده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) یکی از فلسفه‌های قیام خود را در نامه‌ای برای مردم کوفه بیان فرموده است.
آیت‌الله قربانی، رفتار امام و پیشوا در جامعه را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: اگر پیشوا خداگونه عمل کند جامعه خدایی و الهی می‌شود و اگر بی‌دین، عیاش و بی‌دادگر باشد جامعه نیز بر طبق آن حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: دنیای اسلام تا زمان امام حسین(ع) به صورت ظاهری بر مبنای دین حرکت می‌کرد و در میان مردم بر خلاف دین خدا عمل نمی‌شد امام بنی‌امیه که مظهر آن در زمان اباعبدالله‌الحسین(ع)، یزید بود به طور رسمی بر خلاف دستور خدا عمل کرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به باقی‌ماندن دین پیامبر اکرم(ص) با عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) الهام‌بخش انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) است.
انقلاب اسلامی پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پوزه استکبار جهانی را در سوریه، عراق و لبنان به خاک مالیده است، متذکر شد: ترامپ و نتانیاهو در دنیا رسوا شدند و حرفی برای گفتن ندارند.
وی به روند نابودی داعش اشاره کرد و یادآور شد: طبق بیان سردار سلیمانی ابوالفضل مقام معظم رهبری، تا دو ماه آینده بساط داعش برچیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حجت‌الاسلام عبدالکریم هاشمی‌نژاد توسط منافقین در سال 60، اظهار کرد: شهدای محراب، بهشتی‌ها، رجایی‌ها، باهنرها و 16 هزار نفر از شخصیت‌های دینی و مذهبی ما توسط منافقین به شهادت رسیدند.
آیت‌الله قربانی به ورود پیکر شهید محسن حججی به ایران اشاره کرد و افزود: شهید حججی، حجت خدا در زمین بود و مردم در مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد در مراسم تشییع این شهید حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری برای زیارت جوان سر داده در راه خدا حاضر شد، تصریح کرد: اخلاص، ایمان، دفاع از حریم خدا و اهل بیت(ع) حججی را به جایی رساند که رهبر معظم انقلاب به تابوتش بوسه زد.
امام جمعه رشت، در ادامه به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا حدیث جاری در تمام ادوار تاریخ است و ملت ایران شهدای خود را در راستای شهیدان کربلا می‌داند.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه استعمار دست از سر کشورهای اسلامی بر نمی‌دارد و هر روز صحنه‌ای جدید به‌وجود می‌آورد، بیان کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و حتی آل‌سعود به‌دنبال جدایی کردستان از عراق هستند و می‌خواهند اسرائیل دیگری در قلب کشورهای اسلامی به‌وجود آورند.
وی، ترفند جدایی کردستان از عراق را به منظور جلوگیری از پیشرفت ایران، عراق، ترکیه و سوریه دانست و اظهار کرد: استکبار و کشورهای استعماری آرزوی تجزیه کشورهای اسلامی را به گور می‌برند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه عاشورا را عاشورایی نگه‌دارید، متذکر شد: عاشورا انسان‌ساز است و پیرایه نباید به عزاداری امام حسین(ع) بسته شود.