به گزارش ندای گیلان، استاندار گیلان، با اشاره به گذشته ۴۲ سال از شکل گیری مرحله جدیدی از تاریخ و حیات اجتماعی و سیاسی ملت ایران، تصریح کرد: باید از فرصت دهه فجر برای تبییت اصالت انقلاب بهره ببریم. ارسلان زارع در ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار […]

به گزارش ندای گیلان، استاندار گیلان، با اشاره به گذشته ۴۲ سال از شکل گیری مرحله جدیدی از تاریخ و حیات اجتماعی و سیاسی ملت ایران، تصریح کرد: باید از فرصت دهه فجر برای تبییت اصالت انقلاب بهره ببریم.

ارسلان زارع در ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام حزن انگیز فاطمیه(س)، اظهار کرد: زندگی سراسر درس، معرفت و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام نه تنها الگوی زنان مسلمان است، بلکه بشر در همه دوره های حیات به این الگوی راستین نیاز دارد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام تاریخی مردم قم در سال ۵۶، افزود: این قیام مردمی سرآغاز بیداری ملت ایران برای شکل گیری حرکت بزرگ انقلاب و خیزش عظیم ملی علیه رژیم ستمشاهی و طاغوتی پهلوی بود.

استاندار گیلان، همچنین یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه ۶۳ شهید گرانقدر استان گیلان را گرامی داشت و گفت: امام خمینی(ره) رهبری با اندیشه های بزرگ بود که توانست انقلابی تمدن ساز را هدایت کند و به پیروزی برساند.

زارع، استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت را از ارکان مهم و گرانسنگ انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: این آرمان ها محقق شدنی و برای ملت بزرگ ایران تعالی بخش بوده و هست.

وی با اشاره به گذشته ۴۲ سال از شکل گیری مرحله جدیدی از تاریخ و حیات اجتماعی و سیاسی ملت ایران، تصریح کرد: باید از فرصت دهه فجر برای تبییت اصالت انقلاب بهره ببریم.

استاندار گیلان، انقلاب اسلامی ایران را یک حادثه با ابعاد صرفا سیاسی ندانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی از زندگی مردم ایران را در تاریخ معاصر رقم زد که مبتنی بر آن عزتی بود که ریشه در تمدن کهن و سابقه منحصربفرد این مرز و بوم داشت.

زارع، با تاکید بر لزوم بازگویی عوامل خلق آرمان بزرگ انقلاب برای نسل های حاضر که سال های حاکمیت رژیم پهلوی را درک نکرده اند، گفت: دستاوردهای انقلاب ارزشمند و قابل ستایش است، زیرا عزتمندی یک ملت را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای برپایی جشن ملی ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: دهه فجر متناسب ترین فرصت برای برپایی جشن ملی پایان استبداد و استقرار استقلال و عزتمندی ملت ایران با تشکیل حکومتی برخاسته از اراده مردم و بر مبنای دین مبین اسلام است.

استاندار گیلان، خواستار بازخوانی تاریخ گذشته کشور شد و اظهار کرد: مردم ایران برای سرنگونی رژیمی وابسته و به دست آوردن استقلال و آزادی قیام کردند و لذا این استقلال و آزادی فراتر از استقلال و آزادی سیاسی است.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه عرصه ها را افتخارآمیز دانست و یادآور شد: دشمنی های دشمنان با نظام اسلامی ایران از همان نخستین روزهای شکل گیری نهال نوپای انقلاب آغاز شد و با جنگ نظامی و فرهنگی و اقتصادی سعی کردند علیه نظام و ملت ایران قد علم کنند و همه توان و ابزار خودشان را برای از پای درآوردن و ناکارآمد نشان دادن انقلاب به کار بردند، اما با درایت و هوشیاری رهبر انقلاب و حمایت و پشتیبانی ملت آگاه و بیدار ایران، ناکام ماندند.

زارع، با اشاره به تعبیر معمار کبیر انقلاب مبنی بر سپردن همه امور به دست مردم، تصریح کرد: باید در ایام الله دهه فجر زمینه حضور و مشارکت آحاد مردم را فراهم کنیم؛ اگرچه با شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، اما باید با اجرای برنامه های نمادین و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تعالی و پیشرفت این نظام مردم سالار دینی را به منصه ظهور برسانیم.

وی تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی را یکی از برنامه های خوب این ایام دانست و عنوان کرد: برنامه های دهه فجر باید جذاب، مردمی، فراگیر و متنوع باشد.

استاندار گیلان، با اشاره به برگزاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی در فضای مجازی طی ۱۰ ماه گذشته، بیان کرد: برنامه ها باید در فضای باز و با جمعیت محدود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

زارع، با بیان اینکه استکبار و معاندان انقلاب می خواهند واقعیت های رژیم مستبد گذشته پنهان بماند، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای آشنا کردن نسل های سوم و چهارم با اندیشه ها و آرمان های انقلاب مد نظر متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی تهیه ۸۰۰۰ بسته معیشتی به نیت شهدای گیلانی را یک اقدام معنوی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدم ایام الله دهه فجر با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، المان های شادی آفرین و نشاط آور در معابر عمومی ایجاد شود.

استاندار گیلان، افتتاح پروژه های عمرانی را از جمله اقدامات دستگاه ها برای کسب رضایتمندی مردم دانست و گفت: از فرصت دهه فجر برای تقویت نشاط سیاسی و اجتماعی مردم در آستانه مهمترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰، یعنی انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم.

منبع