مالک بندر خصوصی آروم آدا آستارخان روسیه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار انعقاد پروتکل همکاری دو جانبه با مجتمع بندری کاسپین برای فعالسازی کریدور شمال جنوب و توسعه مبادلات تجاری دو کشور شد.

به گزارش نداي گيلان، رمضان یونس اف، مالک بندر خصوصی آروم آدا آستارخان روسیه در دیدار با رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان خواستار انعقاد پروتکل همکاری دو جانبه با مجتمع بندری کاسپین برای فعالسازی کریدور شمال جنوب و توسعه مبادلات تجاری  دو کشور شد.

در این نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با استقبال اقدامات و همکاریهای مشترک ایران و روسیه برای عملیاتی سازی کریدور شمال جنوب ، مزیت ها و مشخصات فنی مجتمع بندری کاسپین را تشریح نمود و اظهار داشت: این مجتمع بندری به منظور توسعه مراودات و صادرات به  روسیه , کشورهای حاشیه خزراحداث شده و دو پست از مجموع پنج پست فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی به تجزیه و تحلیل فرصت های ترانزیت کالا میان کشورهای حاشیه دریای خزر و جنوب خلیج فارس به خصوص در زمینه غلات پرداخت و افزود: یکی از برنامه های این سازمان تبدیل شدن به بورس کالا و غلات کشورهای منطقه می باشد و در همین راستا، احداث 120 هزار تن سیلو از سوی بخش خصوصی را در دست اقدام داریم.

رضا مسرور با اشاره به ظرفیت های بالای مبادلات دو کشور ایران و روسیه بر لزوم ارتقای سطح آن از طریق تأمین نیازهای دو طرف تصریح کرد و گفت: آمادگی خود را برای فرآهم سازی زمینه توسعه همکاری های بخش خصوصی دو طرف اعلام می داریم.

رمضان یونس اف به تشریح ویژگی های بندر خود پرداخت و با بیان اینکه هم اکنون در چهار پست اسلکه این بندر، سالیانه در حدود سه میلیون تن کالا حمل و نقل می شود، اضافه کرد: در طرح توسعه دو پست اسکله و ترمینال های کالاهای فله ای ایجاد می شود و با بازدیدهایی که از بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین انجام شده و توافقاتی که با انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی برای حمل و نقل کالاصورت گرفته، برای انعقاد توافقنامه های ایجاد خطوط دریایی، کاهش عوارض و برقراری خطوط کانتینری آمادگی کامل داریم.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر معاونین و مدیران سازمان، سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی، مدیران سازمان توسعه تجارت کشور حضور داشتند.