نازک کار با بیان اینکه ریزش کوه ۱۵ راه عبور و مرور فرعی روستایی را در ارتفاعات گیلان مسدود کرده بود گفت: با تلاش همکاران راهدار بطور شبانه روزی بیش از 8000 متر مکعب ریزش برداری و راه عبور محورهای فرعی روستایی کوهستانی بازگشایی شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه راهداران استان طی بارشهای اخیر در آماده باش کامل بودند گفت: طی بارندگیهای اخیر موجب بروز ریزشهای متعددی در برخی از محورهای فرعی کوهستانی و روستایی استان بودیم که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی اکیپهای راهداری  استان عملیات ریزش برداری بصورت بی وقفه اجرا گردید.

وی با بیان اینکه ریزش کوه ۱۵ راه عبور و مرور فرعی روستایی را در ارتفاعات استان مسدود کرده بود گفت: با تلاش همکاران راهدار بطور شبانه روزی  بیش از 8000 متر مکعب ریزش برداری و راه عبور  محورهای فرعی روستایی کوهستانی بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به مسیرها و محورهایی که دچارریزش کوه شدند اشاره نمود و تصریح کرد:محورهای فرعی کوهستانی و روستایی در حوزه شهرستانهای تالش- رودسر – ماسال- رضوانشهر،رودبار،آستارا، ماسال و فومن از جمله مناطقی بودند که با ریزش کوه دچار انسدادهای موقتی شدند که ۱۲۶ نفر از راهداران پرتلاش این اداره کل توانستند با استفاده از ۵۲دستگاع ماشین آلات سبک و سنگین نسبت به رفع کامل و بازگشایی مسیرهای یاد شده اقدام نمایند.

وی سپس خاطر نشان نمود: در حال حاضر بجز محور فرعی پونل- خلخال سایر محورهای استان باز و تردد در آنها در جریان می باشد.

مدیر کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی بارشهای روزهای گذشته۳۶کیلومتر از محورهای کوهستانی استان نیز  توسط راهداران در حوزه شهرستانهای رضوانشهر،ماسال و تالش برفروبی شد.

وی با تاکید بر اینکه حتی المقدور در شرایط فعلی مسافران در دامنه کوه و یا مسیرهای کوهستانی تردد نکنند افزود: هموطنان در صورت مواجه با هرگونه مشکل در جاده های استان گیلان می توانند مراتب را به شماره 141 یا شماره مرکز بیسیم اداره کل به شماره 33311111 اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت حضور یافته و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید نمود:  42 اکیپ راهداری با 475 نفر راهدار و 288دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین از ابتدای بارشهای صورت پذیرفته  در استان در حال آماده باش بوده و در تلاش بی وقفه و شبانه روزی برای خدمت رسانی به عموم مردم در سطح محورهای استان می باشند.​