منوچهر عاشوری در جریان بازدید از وضعیت کار نشای برنج در روستاهای علی‌آباد، شیل‌سر، سیاه اوزان و کپور چال و در جمع کشاورزان آب‌سواران روند کار کشاورزی و نشای برنج در این روستاها را مورد ارزیابی قرار داد.

ندای گیلان:منوچهر عاشوری در جریان بازدید از وضعیت کار نشای برنج در روستاهای علی‌آباد، شیل‌سر، سیاه اوزان و کپور چال و در جمع کشاورزان آب‌سواران روند کار کشاورزی و نشای برنج در این روستاها را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با رضایت از روند انجام کار کشاورزی در روستاهای غرب انزلی اظهار کرد: حدود 70 درصد کشاورزان روستاهای غرب انزلی توانستند نشای برنج خود را به اتمام برسانند.

وی افزود: کشاورزانی که تاکنون نتوانستند نشای برنج خود را انجام دهند، به دلیل کمبود کارگر زن برای نشا است زیرا بیشتر کشاورزان به روش سنتی نشای برنج خود را انجام می‌دهند که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه جاری تمام کشاورزان بتوانند زمین‌های خود را نشاکاری کنند.

بخشدار مرکزی انزلی با بیان اینکه تمام اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران به همراه آب‌سواران در کمک و همراهی با کشاورزان در تلاش هستند، گفت: این مسئولان توانستند به موقع نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ دیزل و پمپاژهای برقی تلاش کنند.

وی همکاری مسئولان سازمان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی گیلان و شهرستان با کشاورزان منطقه را در انجام به موقع نشای برنج تاثیرگذار دانست.

عاشوری با اشاره به اینکه در بخش مرکزی بندر انزلی حدود 70 ایستگاه پمپاژ دیزل و پمپاژ برقی و چاه‌های عمیق تجهیز شده است، تصریح کرد: 73 پهنه حدود 649 هکتار استخر ذخیره آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزان به میزان 3 هزار و 20 هکتار به همراه آب رودخانه‌ها زهکش‌ها و آب تالاب برای تامین آب زراعی استفاده می‌شود.

به گفته وی، باقی‌مانده زمین‌های کشاورزان به میزان 2 هزار هکتار از طریق آب سد سفیدرود و رودخانه‌ها و زهکش‌ها تامین می‌شوند.

بخشدار مرکزی انزلی با تصریح بر اینکه بازدید از روستاها و گفت‌وگو با کشاورزان موجب می‌شود بسیاری از مشکلات کشاورزان در روستاها برطرف شود، یادآور شد: زمانی که کشاورزان مسئولان را در کنار خود می‌بینند، اظهار شعف و خوشحالی می‌کنند و این بازدیدها به صورت مستمر با حضور مسئولان انجام می‌شود.

در مراسم بازدید مذکور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مذکور مدیر امور آب ناحیه غرب نزدیک و سرپرست آبیاری انزلی و رضوانشهر حضور داشتند.