آتش نشانان و تیمهای امداد و نجات ۱۴ ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از ابتدای سال ۹۹ تا روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ به ۱۳۹ مورد آتش سوزی، حادثه و خدمات ایمنی پوشش دادند.

به گزارش ندای گیلان،شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴ تیم از ۱۴ ایستگاه آتش نشانی با به کارگیری هشت دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، چهار دستگاه خودروی سبک عملیاتی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین عملیاتی، یک دستگاه پیکاب و ۱۴ دستگاه سمپاش دستی و AFT با به کارگیری ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در هر شبانه روز نسبت به اجرای عملیات پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر رشت اقدام می نمایند.

وی ادامه داد: ۶۴ مورد مربوط به عملیات خاموش کردن آتش سوزی بود که از این تعداد ۲۲ مورد مربوط به خاموش کردن آتش منزل مسکونی، ۹ مورد تجاری، ۱۱ مورد آتش سوزی خودرو و ۱۴ مورد خاموش کردن علفزار و ضایعات اعلام شده است.

مومنی با بیان اینکه ۴۵ مورد ارائه خدمات و ۳۰ مورد کمک رسانی در حوادث از دیگر عملیات آتش نشانان شهر باران بوده، گفت: ۲۴ مورد رهاسازی و نجات حیوانات، ۲۱ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، اتاق خواب و… هفت مورد رهاسازی حلقه انگشتـری، پنج مورد ارائه خدمات و رها سازی افراد محبوس شده به واسطه رخداد تصادفات از اهم اقدامات آتش نشانان بود.