امیرعلوی گفت:در سال 95 نخستین پیوند کبد در گیلان انجام می‌شود

ندای گیلان:

سیروس امیرعلوی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای پیوند عضو دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان اظهار کرد: بیمارستان رازی رشت به عنوان یکی از قطب‌های پیوند شمال کشور در سال 93 به تصویب رسید.

وی افزود: به دنبال تبدیل بیمارستان رازی رشت به مرکز شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی، با نظر مساعدت رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت و با توجه به کامل بودن زیرساخت‌های توسعه‌ای، مرکز فراهم‌آوری اعضای پیوندی رازی رشت به عنوان نخستین مرکز IROSS انتخاب شد.

رئیس بیمارستان رازی رشت با بیان اینکه با حضور اساتید کشوری و بین‌المللی اهدای عضو دوره‌های تخصصی پیوند در مرکز رازی رشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشت به عنوان مرکز گیلان یکی از قطب‌های پیوند عضو در کشور شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 32 پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال 95 نخستین پیوند کبد در گیلان انجام می‌شود.

امیرعلوی اجرای طرح IROSS در مرکز رازی رشت را برای نخستین بار عنوان کرد و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح 100 درصد بیماران مرگ مغزی به پیوند می‌رسند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در یک یا دوسال آینده پیوند قلب را نیز در داخل گیلان انجام دهیم، گفت: در این راستا دوره‌های ویژه انجام پیوند قلب توسط تیم پزشکان در حال انجام است.

به گفته مدیر عامل مرکز آموزشی‌‌ـ‌پژوهشی‌ـ‌درمانی رازی رشت، زمانی که مرگ مغزی فردی تأیید شود امکان بازگشت وی به زندگی دوباره وجود ندارد و پیوند اعضای وی می‌تواند بیمار نیازمندی را از مرگ نجات دهد./فارس