رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: به منظور حمایت از فرهنگ والای اهدای خون ، یک دستگاه اتوبوس شهری به طور ثابت برای انجام تبلیغات این اقدام خداپسندانه اختصاص داده شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با مدیر و اعضای موسسه ترویج اهدای خون و سلامت گیلان با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری رشت نیز سعی دارد به نحوی در هر چه بیشتر نهادینه کردن این فرهنگ نقشی ایفا کند افزود: به منظور حمایت بیشتر از این فرهنگ زیبا، قصد داریم یک اتوبوس شهری را به طور ثابت برای تبلیغ در مورد فرهنگ اهدای خون اختصاص دهیم.

   رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اختصاص جایگاه ثابت با هدف تبلیغ پیرامون مزیت های اهدای خون اشاره کرد و گفت: همچنین یک جایگاه ثابت به منظور نصب بنر و غیره در یک مکان که مورد تایید مجموعه اهدای خون گیلان باشد را نیز برای فرهنگ سازی بیشتر در این باره اختصاص می دهیم.
  کارگرنیا با اشاره به انجام یک برنامه مشترک دیگر ما بین حوزه مدیریت شهری رشت و مجموعه اهدای خون گیلان بیان کرد: می توانیم با استفاده از ظرفیت سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت تعدادی تراکت را در داخل اتوبوس های درون شهری و تاکسی ها با محوریت فرهنگ اهدای خون توزیع کنیم .
نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با قدردانی از مجموعه انتقال خون گیلان و جمعیت حامیان اهدای خون اظهار کرد: اهدای خون در کنار حفظ سلامت جامعه برای حفظ ایمنی و سلامت اهدا کننده نیز بسیار مفید و موثر است .
مجید عزیزی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه به واسطه بروز برخی از بیماریها و حوادث برای افراد همچون تصادفات به دریافت خون نیاز پیدا می کنند افزود: اهدای خون در فرهنگ و آداب و سنن مردمان این سرزمین پرافتخار نهادینه شده است و علمای دین در ترویج این فرهنگ نقش بسیار مهمی دارند .
وی با تاکید به اینکه بنده همواره خود را مکلف به انجام این فرهنگ خداپسندانه می دانم بیان کرد: پیشنهاد می کنم از ظرفیت مجموعه شهرداری رشت به منظور هرچه بیشتر نهادینه کردن این امر خداپسندانه و ترویج اهدا خون استفاده شود .