فیلم جدید «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با ۶۳۰ میلیون دلار، رکورد فروش آغازین تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

به گزارش ندای گیلان، فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران روسو، محصول استودیو مارولِ کمپانی دیزنی که دنباله‌ای بر دو فیلم «انتقام‌جویان» و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» است، در اولین هفته نمایش به رکورد فروش ۲۵۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا، ۳۸۰ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل و مجموع فروش جهانی ۶۳۰ میلیون دلار دست یافت تا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در هفته نخست اکران نام گیرد. این فیلم هم‌اکنون پس از «پلنگ سیاه» دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی سینمای آمریکا محسوب می‌شود.
پیش از این رکورد فروش آغازین در سینماهای آمریکا با ۲۴۸ میلیون دلار در اختیار فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» قرار داشت و در گیشه جهانی رکورد فروش در هفته نخست اکران با 9/541 میلیون دلار متعلق به فیلم «سرنوشت خشمگین» از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» محصول کمپانی یونیورسال بود. جابه‌جایی رکورد فروش آغازین سینمای آمریکا و جهان در حالی توسط فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» روی داده که این فیلم بدون کمک گیشه عمده سینمای چین، به چنین فروش قابل توجهی دست یافته است و این فیلم تا ۱۱ می در چین اکران نمی‌شود. در صورتی که روند خارق‌العاده فروش این فیلم ادامه داشته باشد، می‌توان انتظار داشت رقیبی برای پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان باشد. هم اکنون «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» با دو میلیارد و 66 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست.
یک فیلم 300 میلیون دلاری
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» نوزدهمین فیلم از دنیای سینمایی مارول و اولین فیلم سینماست که به صورت کامل با دوربین‌های فناوری IMAX فیلم برداری شده‌ است. بودجه این فیلم بین 300 تا 400 میلیون دلار تخمین زده شده است که آن را در ردیف پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان قرار می‌دهد. دو فیلم قبلی این مجموعه نیز با 300 و 279 میلیون دلار هزینه، در رتبه‌های دوم و پنجم پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند. طبق آمارهای غیررسمی، فیلم «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» با هزینه‌ای معادل 378 میلیون دلار، پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینماست و ممکن است در صورت اعلام رسمی هزینه‌های «انتقام‌جویان» جدید، این فیلم جایگاه پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما را تصاحب کند.
انتقام‌جویان به اضافه پلنگ سیاه
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» طبق معمول این مجموعه فیلم‌ها، شامل گروهی بزرگ از ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول است. مرد آهنی، ثور، هالک، کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، مرد عنکبوتی، ماشین جنگ، دکتر استرنج، پلنگ سیاه و… تعدادی از مهم‌ترین ابرقهرمانان این فیلم هستند. قصه فیلم چهار سال بعد از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» اتفاق می‌افتد و ابرقهرمانان که از هم جدا شده‌اند، به گروه نگهبانان کهکشان می‌پیوندند و با «تانوس» که می‌خواهد سنگ‌های ابدیت را تصاحب کند، مبارزه می‌کنند. رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک روفالو،  اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند و چادویک بوزمن بازیگران اصلی فیلم هستند. مهم ترین ابرقهرمانی که در فیلم جدید به مجموعه انتقام‌جویان اضافه شده، «پلنگ سیاه» است. این شخصیت که برای اولین بار با فیلمی به همین نام، چندی پیش به سینماها آمد، به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. فیلم «پلنگ سیاه» اولین فیلم ابرقهرمانی با بازیگران سیاه‌پوست بود که در آمریکا به فروش ۶۸۸ میلیونی رسید و فروش جهانی آن نیز تا به امروز بیش از3/1 میلیارد دلار بوده است. چادویک بوزمن بازیگر اصلی آن فیلم در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بازی کرده و این حضور در اقبال گسترده از این فیلم مؤثر بوده است.